Noen som vet, eller har slik kampfisk?

hej
Har lett litt etter bettar med slik hale/farge og kropp http://www.youtube.com/watch?v=vKH7QmZM3XQ&feature=related

Problemet mitt, er at jeg ikke helt Hvem/Hva/Hvor jeg skal kontakte? Noen som vet. Er ikke så interresert i disse ''vanlige'' som dyrebutikken holder.

Takk nemlig for svar
Tror du må lete lenge etter akkurat den kombinasjonen. Finner du noen i nærheten som selger halfmoon, anbefaler jeg at du ser på hva de har å tilby, og tar til takke med å velge blant de fargene som er tilgjengelig. Ellers frykter jeg at det blir mye leting og lite kampfisk på deg. Det er ikke mange som driver seriøs Betta-oppdrett her i landet.

Har du sjekket labyrintfisk.no forresten? I den grad det finnes et aktivt norsk Betta-miljø på nett, er det vel der du finner dem, tror jeg.
Slike flotte eksemplarer er svindyre, og vil nok aldri dukke opp i en vanlig akvariebutikk. Vet noen har bestilt et par der hannen var tilsvarende denne fra utlandet. Men det blir en del styr med karantene, transport og slikt...
De fineste kampfiskene må importeres fra Thailand. Sjekk aquabid.com, som regel er de ikke så voldsomt dyre der, men du må betale ekstra for frakt, og jeg ikke om du må betale for selve importen også. Vet ikke hva reglene er for Norge.

Den i videoen er en HM "mustard gas", som er en noenlunde vanlig variant å finne på AB. Men anbefaler egentlig at du holder deg unna de med mest ekstreme finner. Ofte har de problemer med å svømme, og ofte tygger de av seg finnene hvis de stresses, f eks under transport eller ved introduksjon til nytt kar. Ofte tygger de av seg finnene bare fordi de er så tunge også.

Oslo Zoosenter har hatt disse inne tidligere (ikke med så ekstreme farger riktignok). Det går jo ann å høre med innehaver om å få bestillt?
da må du eventuelt bestille inn fra utlandet. halfmoon koster masse penger, og er vanskelig å få inn. skulle egentlig handle half moon igår, men bestillinga kom desverre ikke inn.. må vente til neste gang
Takk for svar. Får vel ta en tur innom Oslo Zoosenter og høre om de kan ta imot en bestilling fra utlandet til meg!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap