Noe som passer med corydoras og kampfisk?

Har en 120 liter som surrer og går så det skal bli klart for fisk. Har tenkt meg;

1 stk Kampfisk hann
2-3 Kampfisk hunner
10-12 stk Corydoras Venezuelanus

Vurderer om jeg skal holde meg til hun disse to, eller om det er plass til mer. Noen som vet hva som går bra med Kampfisk og Corydoras?
Hva med

En av disse??

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3966

Eller
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=13703

Disse vil gå fint sammen med kampfisk og cory.
Den siste der var jo sinnsykt kul!

Napper tetraer på finner?
Noen av de vil nok helt sikkert gjøre det.
For eksempel kobbertetra.

Men ellers så finnes det faktisk ikke noe konkret svar
Så man Må nesten bare prøve.

Hvilken tetra tenkte du på???
Tenkte først og fremst på Kobbertetra og Kardinaltetra. :P
Kardinaltetra tro jeg at vil gå nesten sikker men ikke drep meg hvis jeg tar feil
Dette er osså en veldig fin fisk som vil gå superbra med corydoras venezuelanus
Tenkte du på kardinalen eller L010a?
Er veldig glad i L144, går disse meg cory?
Hmmm, kanskje det blir L144, eller kanskje kardinaler. Er virkelig ikke sikker :/
Det vil nok gå med begg. Mine venezuelanuser går sammen med l-144.
Ottoer går også kjempe fint sammen med cory og kampfisk
Ellers kan du også ha par kampfisk hunner til, bare vær obs på når du han hanne permanent sammen med hunnene. Dersom hannen er litt agressiv, kan han ta livet av hunnene ved evt. egg.. men tror det skal gå fint i 120 liter.(?) har selv 1 kampfisk hanne med 6 hunner i en 120 liter og de har det kjempe fint.
Lisbeth S
Ottoer går også kjempe fint sammen med cory og kampfisk :-) Ellers kan du også ha par kampfisk hunner til, bare vær obs på når du han hanne permanent sammen med hunnene. Dersom hannen er litt agressiv, kan han ta livet av hunnene ved evt. egg.. men tror det skal gå fint i 120 liter.(?) har selv 1 kampfisk hanne med 6 hunner i en 120 liter og de har det kjempe fint.

Har hørt om fler som har mistet hannen Pga for mange hunnen i karet.
Da hunnene kan føle at hannen blir lit for gæren etter å få egg og yngel . Men gøy å høre andres meninger
Har du fått frem egg i et så stort kar ??
Vell.. begynte med svært dårlig erfaring på kampfisk:-P Så heretter bor det ingen hanner sammen med hunner uten at jeg har bacupløsning Så om jeg skal anbefale noe, så synes jeg ikke man bør ha hanne og hunner sammen uten å ha mulighet å kunne separere de. Siden det varierer så utrolig på gemyttet til kampfiskene...
Hannen jeg har sammen med hunnene mine er svært bedaglig, og gir fort opp dersom hunnene ikke vil leke :-P Og dermed får han heller ikke noe trøbbel med hunnene
Nei, ingen egg i dette karret. Når jeg vil ha frem egg, skal de over i et annet kar.
Ønsker meg kampfisk hunner også ja, men hvor mange er passe i en 120 liter? Hvis det er for få så kan de jo bli mobbet av herren og om de er for mange så sier det jo seg selv at det blir trangt om plassen...
Kan også slenge med at jeg har et mindre kar (er ikke sikker på hvor stort, men tror det er ca 30 liter), som kan fungere som back-up evt "ferie-sted"
Thesaura
Ønsker meg kampfisk hunner også ja, men hvor mange er passe i en 120 liter? Hvis det er for få så kan de jo bli mobbet av herren og om de er for mange så sier det jo seg selv at det blir trangt om plassen...

Jeg tror nok ikke at jentene vil ha noe problem i et 120l. Da disse fyker rundt som gerninger hvis di blir jaget. Mens hannen har det store sløret den må bere. Tar litt tid for hannen da. Men du burde absulut ha et reservekar. En 30l holder for en stund. da Ca 30l er perfekt for oppdrett av kampfisk.
palett chikliden
En 30l holder for en stund.:) da Ca 30l er perfekt for oppdrett av kampfisk.

Ja, kanskje det blir oppdrett på meg. Det hadde vært kult da. Da fikk jeg enda mer lyst på Half-Moon!

Men fortsatt, hvor mange hunner burde jeg kjøpe med? Tenkte først på ca 3 stk, er dette et geit antall eller burde det vært flere?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap