- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Gullgurami kaos ! fikk for mange hanner og nå slåss de
Gullgurami kaos ! fikk for mange hanner og nå slåss de
Sitter her nå med 5 gull guramier. Som jeg fikk ved en feiltakelse, skulle hatt 4 perleguramihunner, men ekspeditøren tok feil. Ble ikke oppdaget for noen timer senere, og pga avstand så nyttet det ikke å reise å bytte. Ser at desverre er kjønnsfordelingen helt feil, så det er 3 hanner og 2 hunner. Jeg ville ikke ha blå/gull gurami pga jeg har lest de er så agressive Tenkte at med perle hunner gikk det sikkert bra. Så får jeg gull guramier istedenfor
Håpte dette ville gå greit, de har gått i en balje siden i går, men i dag da de kom opp i karet mitt, så merket jeg med en gang at her kom det til å bli problemer.
Jeg fikk reddet herr dverggurami over i 128 literen, for han ble fort jaget rundt.
Etter en stund ser jeg at den ene driver og biter seg fast bakerst i bukfinnen til en av de andre. Og de liksom virvler rundt fast i hverandre. Dumme meg trodde det var parringslek, og gikk bort for å studere dansen. Men så ser jeg at det er to hanner . Og de biter skikkelig. Nå er gode råd dyre, og den eneste løsningen jeg kom på var å fiske opp to hanner og plassere dem i hver sin akvariepose i akvariet. Så slukket jeg lyset for å stresse alle minst mulig. Nå går det som jeg tror er to hunner og en hann løs i 160 literen.
Men hva søren gjor jeg med disse to hannene som er i posene nå da? kan ikke ha dem i 128 literen, den er for liten, og der går jo Herr Dverg gurami. Og han likte de ikke.
Kan jeg høre med dyrebutikken her på stedet om de kan ta i mot dem? Men det er vel ingen dyrebutikker som vil ha hissige hannfisker
Drepe friske fisker har jeg heller ikke lyst til.
Sukk, noen som har gode råd?
Håpte dette ville gå greit, de har gått i en balje siden i går, men i dag da de kom opp i karet mitt, så merket jeg med en gang at her kom det til å bli problemer.
Jeg fikk reddet herr dverggurami over i 128 literen, for han ble fort jaget rundt.
Etter en stund ser jeg at den ene driver og biter seg fast bakerst i bukfinnen til en av de andre. Og de liksom virvler rundt fast i hverandre. Dumme meg trodde det var parringslek, og gikk bort for å studere dansen. Men så ser jeg at det er to hanner . Og de biter skikkelig. Nå er gode råd dyre, og den eneste løsningen jeg kom på var å fiske opp to hanner og plassere dem i hver sin akvariepose i akvariet. Så slukket jeg lyset for å stresse alle minst mulig. Nå går det som jeg tror er to hunner og en hann løs i 160 literen.
Men hva søren gjor jeg med disse to hannene som er i posene nå da? kan ikke ha dem i 128 literen, den er for liten, og der går jo Herr Dverg gurami. Og han likte de ikke.
Kan jeg høre med dyrebutikken her på stedet om de kan ta i mot dem? Men det er vel ingen dyrebutikker som vil ha hissige hannfisker
Drepe friske fisker har jeg heller ikke lyst til.
Sukk, noen som har gode råd?
Postet 11.03.12 kl 23:06
Postet 11.03.12 kl 23:17
Har sagt fra til de, men pga reisetid på flere timer, og to ferger, så ville dette blitt noen veldig dyre fisker. Hadde posen vært gjennomsiktig så ville jeg jo sett hva som var oppi da jeg skulle betale, og pga kaos i butikken var det ikke plass til både meg og selger da fiskene skulle fanges, så jeg fikk ikke sett hva som ble plukket opp.
Nytter jo ikke å ha disse stakkar fiskene i poser heller, får høre med den lokale butikken her om de kan ta dem inn.
Nytter jo ikke å ha disse stakkar fiskene i poser heller, får høre med den lokale butikken her om de kan ta dem inn.
Postet 12.03.12 kl 09:26
Postet 12.03.12 kl 20:45
Postet 12.03.12 kl 21:00
Postet 13.03.12 kl 22:02
Postet 13.03.12 kl 22:09
Postet 13.03.12 kl 22:28
Jeg har en perleguramigutt og en jente. Jeg er egentlig drittlei den hannen, den jager andre fisker så finner og fiskesjell flagrer til tider, så nå har han nesten blitt skjæremat ett par ganger , men han er jo så fin og jeg liker ikke å drepe friske fisker, så jeg må også prøve å få levert min ett sted. Der jeg kjøpte den sa de at den var en fredelig art pga den lille munnen som ikke klarte å spise andre fisker, men den som står klar og suger til seg all yngel som blir født, er den luringen. Skal aldri kjøpe gurami mer iallfall, da blir det i såtilfelle i eget kar.
Postet 13.03.12 kl 22:47
Postet 13.03.12 kl 23:08
Godt du fikk opprettet balanse i karet igjen
I 200 literen min går det 5 gullgurami (en hann) og tre Blå guramier (en hann) sammen med div annen fisk. Fungerer bra oppi der. Men det var fullt kaos første to timene.... så litt ann og de roet seg fint. Heldigvis. 'Når jeg kjøpte de blå var hoene kjempestygge, blitt jaget masse av hannen i karet. Men nå er de fine Så det var en kjangs som heldigvis gikk rette veien....
I 200 literen min går det 5 gullgurami (en hann) og tre Blå guramier (en hann) sammen med div annen fisk. Fungerer bra oppi der. Men det var fullt kaos første to timene.... så litt ann og de roet seg fint. Heldigvis. 'Når jeg kjøpte de blå var hoene kjempestygge, blitt jaget masse av hannen i karet. Men nå er de fine Så det var en kjangs som heldigvis gikk rette veien....
Postet 14.03.12 kl 08:21