Syk?

Jeg kjøpte en blå hann-kampfisk igår, kjøpte den egentlig fordi jeg syntes synd på dens trange plass! Ikke at boksen er noe større men, bare 2 liter. Og her er spørsmålet, han ligger bare på bunnen, rører bare på seg når han får mat, så er han syk?
Inaktiv bruker
Er nok fordi han ikke har plass å bevege seg. Har du filter til fisken?
Har ikke filter nei, ser likens ut som bildet.
Hei. Ikke ta det som kjeft,men det ser helt tragisk ut å ha et levende vesen i en sånn en.Nesten ikke større enn et melkeglass Nei jeg vil annbefale deg å innvistere i noe større så skal du se at ting blir lettere å ha med å gjøre. Behøver ikke et gør stort et,men 30-40-50 liter bør du spandere på den lille fisken din. Med filter.
Jeg vet jeg ikke har noe med et,men klarte ikke dy meg.
Som sagt før, ikke ta det som kjeft men gjør heller noe med det så han får et noenlunne liv
Sjønner den, men har nok ikke penger til det. Grunnen til at jeg kjøpte den var fordi jeg syntes veldig synd på den og ville by den "litt" mere plass. I dyrebutikkene står jo kampfiskene slik som bildet viser.
Inaktiv bruker
Tror du burde ha venta med det. Kampfisk Info
Daniel Anthonsen
Sjønner den, men har nok ikke penger til det. Grunnen til at jeg kjøpte den var fordi jeg syntes veldig synd på den og ville by den "litt" mere plass. I dyrebutikkene står jo kampfiskene slik som bildet viser.


Tanken er veldig bra.Da har du ivertfall det grunnleggende inne med at du har empati med dyrene rundt deg Når det gjelder et større kar så er det mye ganske billig å få kjøpt brukt her på rubrikk eller på finn.no. Spesielt kanskje den størrelsen du skulle hatt.Kan sikkert finne deg et fint et til 400-500 kr kanskje.
Takk for at du tok kritikken som du gjorde
Inaktiv bruker
Ja, tanken var bra, men litt dårlig gjennom tenkt.
enig med Abboren.-) kampfisken din trenger mer plass og du kan få tak i et større veldig billig brukt .-) lykke til med den nydelige kampfisken
Hvor varmt er vannet? Hvis vannet er kjølig blir ofte kampfisken slapp og ligger mest på bunnen. Den liker det ganske varmt. fra 24-30 grader.
Stakkars liten. Du kan jo ha oppi litt planter osv så han får noe å utforske. En snegle eller to for det kan fort bli kjedelig for de når de ikke har noe stimuli. Rull sammen en liten bit av aluminiumsfolie til en liten ball....kanskje det kan vekke han litt. Eller sett han på en plass der det er litt aktivitet.
Tilfeldig bekjentskap
© Arnt Olav Vullum
Reklame for plussmedlemskap