Kampfisk kjønnsforvirring og mangler

Er dette en kamfisk hunn? synes finnene hennes blir bare lengere og lengere. De bor for det meste i hver sin ende av akvariet, synes dette er trist da jeg sjeldent ser de
Tatt et bilde der jeg tror jeg ser det omtalte sukkerkornet. skal det være helt hvitt og tydelig? så hvis jeg hadde sett det så hadde jeg visst det liksom?
Så mangler hun de fremste finnene under! Han har, men de er bare no slintrer som henger, normalt? innavl?
Har en kamfiskhunne til som er noe yngre og som(foreløpig) ikke har så lange finner, hun mangler også disse finnene..
Alle er kjøpt samtidig fra samme sted..
Takknemmelig for alle innspill

[External Image]
[External Image]
Med så lange finner må det nok være en hann ja. Ser ikke noe skikkelig eggleggingsorgan heller
kroppen ser mest ut som en hunn men jeg har aldri sett så lange finner på hunner. Jeg ville behandlet den som en hann, dvs flyttet den til et eget kar snarest mulig. Hvis du ikke flytter den vil nok hannen fort vise deg hvilket kjønn den andre er. Akkurat det bør du unngå.
disse har gått i samme akvarie lenge, men gjemmer seg konstant da.. kan det plutselig gå fra null kontakt (ingen tegn til sår på noen) til full slosskamp over natta?
Har lagt ut annonse og prøver å gi bort den ene,, har eventuelt bare et lite plast terrarie å putte en i.. men hva med filter?? har en sånn luftpumpe liggende hvis den virker. Aldri brukt sånn, hva skal jeg koble slangen på? kjøpe en slik luftesten?
Ja, når de (eller bare den ene) er kjønnsmoden og blir hormonell kan det skje over natta, ja. Har selv drettet noen kampfiskkull, og ungfiskene kan gå ifra 'stimfisk' oppførsel til tolerant til full krig ganske raskt når de har utviklet seg nok.

I en kortere periode kan en kampfisk gå i små kar, ta vann fra hovedkaret og pass på at den har litt luft over vannflaten, dekkglass og stabil lufttemp (samme som vannet), så er ikke filter absolutt nødvendig heller. Så lenge du slamsuger og bytter vann kan kampfisk trives godt uten filter som bare roter til overflaten dens. Den vil jo helst bygge skumrede.

Du kan bruke luftesten, men uten et slags filter er det ikke så stort poeng i, i og med at dette er labyrintfisk
i dag har fisken fått nytt hjem
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap