Hvordan få oppdrett av gullgurami.

Hei, har fått en fin gullgurami hann og to nydelige hunner. Jeg vil gjerne prøve meg på å få hannen til å lage et skumrede og få yngel på dem. Hvordan går jeg frem? Er veldig interessert i akvarie, men har ynglet frem masse fine guppy og black molly. Men nå vil jeg prøve meg på noe annet enn levendefødene. Trenger hjelp.
Jag höjer temperaturen ganska kraftigt, till ca 26 grader (har vanligtvis 22-23) . Då blir de stort skumbo over natten/dagen. Har lagt pumpen på bunn så de inte är någon bevegelse i vannflaten og har mye vekster som flyter.

När äggen är lagt passar hannen gott på dem, kläcks efter ca 1,5-2dygn.

Jag har dem i ett 222l så honan kan gå kvar, tills jag flyttar hannen, men har man mindre kar bör man flytta henne direkt efter lek då hannen kan bli veldigt aggressiv mot honan. Så flyttar jag båda föräldrarna när ynglen är frisimmande och lämnat skummet.
:)
Tusen takk for svar Da prøver jeg dette. Kan jeg ha hannen og de to hunnene i et 20 l når han legger egg eller må jeg ta ut alle de andre fiskene fra 60 literen? Kan jo få hannen til å legge rede i det lille akvarie og så flytte hunnene og hann etter klekking eller?
Hannen er ganske aggresiv æven under lek, så jag hade nog ikke rekomenderat att ha dem i ett 20 l.
Tilfeldig bekjentskap
© Asbjørn Steinsrud
Reklame for plussmedlemskap