Hjelp! han fikk juling av damen sin inatt!

Jeg trenger virkelig hjelp! Har en Halfmoon her som jeg plasserte i klinisk tank (40 l) sammen med en dame her igårkveld, men på morgenen så trodde jeg han var død! Han lå omtrent oppå flyteplantene, med INGEN finner igjen i det hele tatt, kun tre lange tråder Hvordan kan jeg få dette effektivt til å gro tilbake?

Har selfølgelig flyttet han i ett nytt akvarie hvor han får gå helt alene. Er det noe jeg kan gi til han av fôr eller tilskudd som gjør at finnene gror raskere?

Legger ved bilde av fisken som har blitt tatt.. kan prøve å få tatt ett nytt bilde av han senere.
ser ut som han har utviklet finneråte også.. f***
Dersom roten av finnene ikke er skadet/borte vil de vokse ut igjen. Om du mistenker finneråte kan du kjøre en kur med Esha 2000.
Huff, stakkars.. han ser helt forferdelig ut men det ser ut til at roten av finnene hans er hel! Kjøpte Esha 2000 nå , så har dosert vannet nå.. krysser fingrene!
Kan også nevnes at Esha 2000 ikke dreper filterbakteriene. Vil anbefale deg å ta en del hyppige vannbytter fremover, men husk å tilføre ny medisin om du gjør det mens kuren pågår.
Hvor hyppig , og hvor mye hver gang kan du anbefale? Jeg tok et 40% vannbytte før jeg kuret vannet
Du kan fore med artemia og annet snadder. Da vokser finnene raskere enn om du forer med flakfor. Jeg forer selv kun med kvalitetspellets, men når slikt skjer så er det fram med artemiaen, oksehjerte og denslags kraftfor.. Det gjør susen
Jeg ville byttet 30% 2-3 ganger i uken når den er såpass svekket. I tillgg bør du fjerne skarpe steiner etc som han kan skade seg mer på. Finnen er ekstra sårbare mens de vokser. En temperaturøkning til 29-30 grader kan kanskje fremskynde veksten, da det øker stoffskifte. Merk at da kommer den til å spise mer
Jeg ville byttet 30% 2-3 ganger i uken når den er såpass svekket. I tillgg bør du fjerne skarpe steiner etc som han kan skade seg mer på. Finnen er ekstra sårbare mens de vokser. En temperaturøkning til 29-30 grader kan kanskje fremskynde veksten, da det øker stoffskifte. Merk at da kommer den til å spise mer
Jeg ville byttet 30% 2-3 ganger i uken når den er såpass svekket. I tillgg bør du fjerne skarpe steiner etc som han kan skade seg mer på. Finnen er ekstra sårbare mens de vokser. En temperaturøkning til 29-30 grader kan kanskje fremskynde veksten, da det øker stoffskifte. Merk at da kommer den til å spise mer
Da skal jeg heve tempen på vannet etterpå Har fjernet en del skarpe gjenstander,er kun en rot igjen og litt planter oppi der.. han bruker roten å hvile seg på. Har fora han med røde mygglarver, alltid populært! Tar ett vannbytte igjen imorgen, da jeg kurer for siste gang idag. Finneråten er forresten så godt som borte nå, å han er mye kvikkere enn han var.
Husk å variere foringen Er veldig mye proteiner i mygglarver!
Har du catappa?
Hiv oppi et catappa-blad til han, så vokser finnene raskere ut også
Og ikke skift vann før 4. dag med esha-kur. Står det i bruksanvisningen.
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap