Stiv og sammenklistret hale/slør.

hei
jeg trenger litt hjelp ang sykdomm? på min kampfisk som jeg nettop adopterte.

Det er slørene dens som på en måte er helt stive og litt sammenklistret. jeg vet han har vært sånn så lenge jeg har kjent til han ihvertfal, men jeg har hatt mange kampfisker opp igjennom, og ingen har vært sånn.
jeg har sett kampfisker i dyrebutikken som også har hatt samme stive sammenklistrede hale, men det ser veldig ut som det er noe galt.

er det noen som kjenner noe til dette? er det en sykdom? hva kan jeg gjøre for at han skal få normale slør igjen?

jeg får lyst til å prøve å plukke han opp og styke lett på sløret for å ''rette de ut''

håper noen kan hjelpe meg litt med dette.
Jeg har aldri hørt om dette, men kan bare anta det er en form for defekt.

Finn fram ett speil og speil fisken. Da sprer han finnene så mye han klarer. Dette anbefales ikke å gjøre mer enn max ett par minutter daglig siden fisken kan bli noe stresset og sliten av hele seansen.
Høres ut som finneråte. Finnene klistrer seg sammen og blir ofte røde. Behandles med medisin mot finneråte/sopp.

Skyldes dårlig vann kvalitet.
Vil anbefale Esha 2000. Billig og effektiv, og i tillegg dreper den ikke filterbakteriene For ikke å snakke om grønt vann!
Vil anbefale Esha 2000. Billig og effektiv, og i tillegg dreper den ikke filterbakteriene For ikke å snakke om grønt vann!
Vil anbefale Esha 2000. Billig og effektiv, og i tillegg dreper den ikke filterbakteriene For ikke å snakke om grønt vann!
tusen takk, jeg skal prøve å medisinere ham og se om det hjelper. kan prøve å skrive her hvordan det gikk for senere referanse da.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap