Hvilken type kampfisk?

Hei. kjøpte meg en kampfisk i dag, som jeg ikke helt klarer å plassere hvilken tail han er. han har litt korte slør, men er "taggete" på den øverste finnen. Han har også veldig store brystfinner sammenlignet med de andre kampfiskene heg har hatt. Noen som vet?
Hm, kanskje han er en blanding?
Ja, det tenkte jeg også på Sissimor. En blanding av veil- og crowntail kanskje? Han i butikken sa den var "spesiell", men klarte ikke helt å svare på hvorfor den var det, og hvorfor den var så mye dyrere enn de andre. Likevel var den så fin at jeg ikke klarte å gå i fra den, er vanskelig å finne fine kampfisker her i Bergen gitt
Synes det ser ut som en plakat. Kanskje en blanding av plakat og crowntail?
Synes den kanskje har litt lange slør for å være plaktat? Den er ikke helt utvokst heller tror jeg, så er mulig de vil vokse seg lengre etterhvert.
Glemte å legge ved dette bilder hvor man ser de store brystfinnene
Det er ikke en dregonscale da? Litt vanskelig å se på bildene dine om den er metallisk, men kanskje? De er ihvertfall veeeldig pene, og ganske dyre
Jeg tror kanskje du er inne på noe der, Sissimor Han er rosa og skinner litt metallisk i lyseblått, riktignok ikke like mye som de jeg fant bilde av på google, men likevel. Kroppen ser også ganske lik ut, men han er ikke like kraftig som de jeg fant bilde av.
I så fall er han jo plaktat og Hansen hadde rett. Finner ikke noen med lignende brystfinner, de er gedigne..
Ganske sikker på det er en plakat. Det har blitt ganske populært å avle dem frem med veldig store brystfinner i det siste, de kalles "dumbo".

Hvis du mener slørene er for lange til å være en plakat vil jeg tro det er en delta eller halfmoon.
Takk for svar Lot han se på et speil så han viste seg i sted, og halen danner en vifte på 180 grader. Vil det si at han er HMPK, eller skal der mer til enn som så?
Jeg er faktisk ikke sikker på om det skal mer til for å kalles halfmoon. Vet det finnes symmetriske og asymmetriske plakater, hvor den symmetriske er den som vanligvis er halfmoon, og asymmetrisk er den tradisjonelle plakaten. Men vet ikke om den tradisjonell plakaten også kan kalles halfmoon...

Står litt om dem her, symmetrisk: http://www.bettagruppen.dk/viewtopic.php?f=61&t=244 og asymmetrisk: http://www.bettagruppen.dk/viewtopic.php?f=61&t=246

Står mer her: http://bettysplendens.com/articles/page.imp?articleid=2585

Det er enkelte som sier at for å kunne kalle en plakat "halfmoon" må den ha rette kanter på halefinnen, avrundede kanter er ikke halfmoon, men det strides visst litt om det...
Takk for svar og linker Er også inne på et amerikansk forum, hvor de ikke skiller mellom symmetriske og asymmertriske. Men da vet jeg i alle fall at han er plaktat, og nøyer meg det
Jeg tenkte plakat med en gang, men uansett hva det er for en type så var den KJEMPEFLOTT! Rett og slett nydelig, merker jeg ble en smule sjalu.. hihi finner ikke plakater her hvor jeg holder til , enda jeg virkelig ønsker meg en.. de er jo nydelige
ser nå jeg klarte poste bilde på feil tråd, beklager folkens!
Tilfeldig bekjentskap
© RHD2011
Reklame for plussmedlemskap