- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Hunn-kampfisk som skummer.....?
Hunn-kampfisk som skummer.....?
Har en hunn-kampfisk som lager skumrede av og til. På dyrebutikken sier de at det må være en ung hann, for hunnene skummer ikke. Mener jeg har lest at de kan det, jeg....
Vi har hatt den siden jul, og hannen vår, som vi kjøpte nesten samtidig, ser helt annerledes ut.... Mener bestemt at det er en hunn, jeg... Når er de ferdig utvokst, da..?
Vi har hatt den siden jul, og hannen vår, som vi kjøpte nesten samtidig, ser helt annerledes ut.... Mener bestemt at det er en hunn, jeg... Når er de ferdig utvokst, da..?
Postet 05.07.12 kl 22:58
Postet 05.07.12 kl 23:26
Postet 05.07.12 kl 23:41
Postet 05.07.12 kl 23:50
Postet 06.07.12 kl 00:08
Postet 06.07.12 kl 00:31
Klarte ikke å få øye på noe, da, men det kan jo være der fordi.......
Jaja - det er egentlig ikke så farlig - den bor uansett på "enerom".
Vi prøvde denne og en hanne og en hunn til sammen i et akvarium, og det gikk IKKE bra. Da ble det krig, og den som ihvertfall var en hanne holdt på å stryke med.
Han ble helt ribbet stakkar... Så nå troner de i hvert sitt kar i ensom majestet, og ser ut til å ha det utmerket. De vokser ut igjen finnene ser jeg.
Den andre hunnen stakkar puttet vi i et akvarium med andre fisker, og hun døde ganske fort. Spørs om det var strømmen i vannet hun ikke tålte.....
Jaja - det er egentlig ikke så farlig - den bor uansett på "enerom".
Vi prøvde denne og en hanne og en hunn til sammen i et akvarium, og det gikk IKKE bra. Da ble det krig, og den som ihvertfall var en hanne holdt på å stryke med.
Han ble helt ribbet stakkar... Så nå troner de i hvert sitt kar i ensom majestet, og ser ut til å ha det utmerket. De vokser ut igjen finnene ser jeg.
Den andre hunnen stakkar puttet vi i et akvarium med andre fisker, og hun døde ganske fort. Spørs om det var strømmen i vannet hun ikke tålte.....
Postet 06.07.12 kl 00:46
Noen får rette på meg hvis jeg tar feil. Men dette lignet da på betta imbellis hann. Det er en "fredelig" kampfisk.
Nå ser det ut som det bare er bilder av imbellis hoa på bildene i linken. Men kanskje du kan søke på nette og se etter det. Jeg hadde nemlig en hann og en hun av betta imbellis. Og den ligner da på bilde du har. Selv om det var litt utydelig. Hannen bytter ofte farge mens den lager skumrede. Flott fisk forøvrig.
Nå ser det ut som det bare er bilder av imbellis hoa på bildene i linken. Men kanskje du kan søke på nette og se etter det. Jeg hadde nemlig en hann og en hun av betta imbellis. Og den ligner da på bilde du har. Selv om det var litt utydelig. Hannen bytter ofte farge mens den lager skumrede. Flott fisk forøvrig.
Postet 08.07.12 kl 12:42
Postet 08.07.12 kl 12:45
Postet 10.07.12 kl 01:08
Postet 10.07.12 kl 01:26
Postet 25.07.12 kl 20:29
Postet 25.07.12 kl 20:29
Postet 25.07.12 kl 20:32