Min kampfisk

Hei. Kan dere hjelpe meg. Jeg har en blå kampfisk som jeg har fått av min veninne i en bolle. Han så ikke til å trivdes i den lille bolla så jeg kjøpte en 60l akvarium med småstein, planter og små sugemaller og neontetra og 2 gupi. Alt gikk veldig fint og fisken følte seg som sjefen i akvarium. Han rørte ikke noen og var veldig nysgjerrig i alt og alle. han til og med ble vant til å spise av hendene mine dvs hoppa opp av vannet for å ta tørrfor For ikke så lenge satt jeg en røtte og en liten black ghost på 4-5cm men den lever bare om natten og nesten ikke mulig og se. + noen neontetra til tilsammen 10stk. Men i det siste har fisken blitt rar, den holder seg stille, ligger bare i hjørnet og beveger seg ikke. av og til så går den ned til bunnen der den blir liggende i vertikal stilling i hjørnet til den går opp for å ta luft og tilbake. Hva er det som er feil med fisken? Har han blitt syk? Kanskje må man gi han noen medisin. Synes litt synd på fisken. Kanskje man må gi han medisin. Eller er det røtter han reagerer på eller "black ghost" fisken. Kan noen gi meg litt tips hva jeg skal gjøre?
Håper du har lest litt om black ghost før du kjøpte den. Her er infoen om dem på siden til akvaforum. Merk at minimum størrelse på akvarium for dem er 720liter.

Hvis fisken din ser ut til å gispe etter luft kan det være lite oksygen i vannet, eller nitritt-forgiftning.

Mål vannverdiene og post de her. Hvor ofte skifter du vann?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap