Ny perlegurami ligger bare på bunnen å gjemmer seg

Vi kjøpte 2 perlegurami i går og de svømte litt rundt i går etter at vi puttet de i akvariet. Men i dag har de bare gjemt seg den ene under en redmorerot og den andre ved siden av under en plante. Synes liksom de virker så rare. De har ikke kommet ut for å spise heller. For de spiser flakfor? Hun på butikken sa det. Vi kjøpte noen andre fisker i går åsså, om noen gidder å gå inn på akvarie mitt å se for om vi har bomma veldig på noe siden de ikke kommer frem. De står at de liker flyteplanter og det har vi jo ikke men tenkte kjøpe til de i mårra for å se om det hjelper. Håper noen kan hjelpe meg
Guppy, platy og mollier skal ha hardt vann. De andre mykt vann. De passer ikke sammen med de andre.
Hmm men da passer jo de vannkvalitetene vi har bedre til perle guramiene enn til resten og de virker jo fine. Byttet vann i går. Og testet det nå:
PH: 8
GH: 4
KH: 3
CO2: 1,0mg/l
No2: 0,3mg/l

Men spurte på en annen plass åsså og da var det ei som foreslo at vi kanskje hadde for mye strøm i vannet at puppene var for sterkt på?!
Tenkte teste dette i mårra om de fortsatt ligger der nede.
Herregud jeg davver det retteprogrammet på ipaden lagde jo en super vri på det der haha

Jeg mener jo selvfølgelig pumpene og ikke puppene Hehe
Perleguramier liker flyteplanter leste jeg. Mine var fremme ganske tidlig etter at de kom, men jeg la oppi flyteplanter, og hadde en del planter fra før. Så jeg tror de føler seg trygge da. Kanskje de føler seg litt usikre også siden de bare er to
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap