Dverggurami og rubingurami

Var på dyrebutikken i dag og kjøpte en Dverggurami (blå hann - Colisa lalia) og en Rubingurami (rød hunn). Er dette samme type? Når jeg søker på profilene her, så står det at Dverggurami også er kalt Rubingurami...?

Fikk beskjed om at det var to forskjellige typer og at de ikke kunne krysse seg.

Hannen din er naturvarianten, og hunnen din er en framavlet fargevariant av samme art...

Legg gjerne ut bilde av hunnen, sånn i tilfelle hun er av en menneskeskapt fargevariant av honninggurami. Disse dyrebutikkene bruker navn i hytt og pine, og har ofte ikke peiling i det heletatt på hva de har i karene...
Her er bilde av henne. Syns ikke hun ser ut som en Dverggurami. Ligner ikke på kroppsformen til hannen.
Hunner og hanner skal ha helt forskjellig kroppsform...
første bildet vil jeg sagt var en honning gurami, ikke helt sikker på den. Har ikke hatt den varianten av de.

Den andre er en dvergurami han, blå variant.
Nå har jeg kjøpt en hunn av dverggurami, og denne er mye mer lik hannen i kroppsform.
Ingvald Arne Meland
første bildet vil jeg sagt var en honning gurami, ikke helt sikker på den. Har ikke hatt den varianten av de. [URLBLOCK1] Den andre er en dvergurami han, blå variant.



Rubinguramien ligner veldig på det bildet du fant av Honningguramien, så da er det sikkert fargevariant av Honningguramien Takk for hjelp
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap