Stimfisk med kampfisk

Kunne tenkt meg noen stimfisk i min 116l. Av fisker i topp-/midtsjikt har jeg 6 kampfisk, en CT-hann og 5 hunner, og en honningguramihunn. Det viktigste er at det er en type som ikke napper finner, er aggressive, men samtidig ikke blir helt utkonkurrert i matfatet av ivrige kampfisker. Eller i akvariet har jeg corydoras, l-144 og grenmaller. De må også passer i vannverdiene mine:

ph: mellom 6-6,5
gh: ca 4
temp: 24-25

Har sett på stjernedanio, men har forstått det slik at de er litt skrale ved innkjøp, jeg har ikke mulighet for å klekke artemia eller ha de i karantene. Ellers er ildtetra, en smykketetraart og rødmunnstetra interessant. Noen som har erfaring med noen av disse, om de napper i slør ol? Ellers er jeg åpen for andre forslag. Neon- og kardinaltetra ønsker jeg ikke
Syns smykketetra er en glimrende idé jeg! Ellers funker ihvertfall ildtetra, rubintetra og stjernedanio utmerket her

Men stjernedanio vil ikke ha så surt vann da...
Smykketetra har jeg selv hatt, de nappet ikke i slør her ihvertfall. Veldig fin fisk
Takk for svar Kan dere anbefale en nannostomus-art? jeg har nemlig ingen erfaring med de. Smykketetraene passer i mine vannverdier, og jeg har sett et par på butikken tidligere, men synes det er vanskelig å skille artene fra hverandre. Hvilke er mest tilgjengelige? Fordel om de ikke er avskrekkende dyre, da jeg er student
Hold deg unna Beckfordi, for disse kan være skikkelig hissige. Marginatus er rimelige og flotte, om du får tak i de. De vakreste er mortenhaleri og rubrocaudatus, men de artene er skremmende dyre...
Den jeg hadde var nannostomus marginatus, jeg tror det er den mest vanlige smykketetra. De andre er så vidt jeg vet veldig dyre, så tror det er den du må satse på hvis du ikke vil betale for mye ihvertfall
Takk for svar, da skal jeg holde utkikk etter n.marginatus Så på fiskelisten at de har n.mortenthaleri her i byn og, men til 99,- stk er det nok litt for dyrt for en stim. Men, flotte var de!
Da kan du trøste deg med at det er veldig billig for mortenhaleri! Det billigste jeg har sett dem er 149,-
Tilfeldig bekjentskap
© Liv Hjelle
Reklame for plussmedlemskap