Et par spørsmål ang honning gurami

Jeg har to honning guramier, men jeg syns de har forandret farge siden jeg fikk de fra lys honning gul til litt brunrød aktige med litt honning skjær. Jeg har catappa blader i akvariet, kan det være det?

lurer også på om det er normalt for guramier og slappe av på bunnen litt på siden, lagt merke til at de gjør det fra tid til annen og det er ikke noe i veien med vannet tror jeg...så lurte på om dette er noe de bare gjør?
Hm, jeg har iallefall aldri sett mine guramier hvile på siden på bunnen. Jo en, men den var syk og ble avlivet.
Ok, jeg får ta en skikkelig vannprøve i dag, men er jo ikke helt på siden de ligger, bare litt på skrått inntil en stein eller en rot, også etter en stund så svømmer de til et annet sted...

vi får håpe jeg ikke trenger å avlive noe fisk
Jeg har en honninggurami som oppfører seg litt sånn. Den legger seg ikke men sitter på bunn og slapper av. Ellers er den veldig aktiv og snoker rundt etter godbiter imellom plantene. Den har altid oppført seg sånn og det vil si i ca ett år.
Ja, det var kanskje bedre beskrevet godt å høre at andre gjør det også...da er det ihvartfall ikke noe gærent med fiskene :P

Var i dyrebutikken i dag og sjekka vannet, det var litt mye nitrat, så jeg må bare bytte vann daglig en stund

Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap