Spørsmål om kampfisk

Hei!

Når mitt nye 125L kar blir klart, har jeg tenkt til å ha kampfisk og neontetra i karet. Etter hva jeg har lest skal de kunne gå bra sammen?

Men jeg kunne godt tenkt meg å ha noen hunner til kampfisken i karet også. Etter hva jeg har lest så kan de finne på å plage hverandre, så jeg lurer på om hvordan man får yngel etter kampfisker? Er 125L stort nok til å ha både hannen og hunnene sammen, hvis jeg har mange planter og gjemmesteder? Jeg elsker jo å dekorere, hehe..
Volsom
Hei! Når mitt nye 125L kar blir klart, har jeg tenkt til å ha kampfisk og neontetra i karet. Etter hva jeg har lest skal de kunne gå bra sammen? Men jeg kunne godt tenkt meg å ha noen hunner til kampfisken i karet også. Etter hva jeg har lest så kan de finne på å plage hverandre, så jeg lurer på om hvordan man får yngel etter kampfisker? Er 125L stort nok til å ha både hannen og hunnene sammen, hvis jeg har mange planter og gjemmesteder? Jeg elsker jo å dekorere, hehe..

Jeg har en kampfisk hann sammen med 2 hunner og har ikke hatt noen problemer med det. Hannen min lager nye skumreder hele tiden men klarer ikke overtale hunnene mine til å gi fra seg eggene. Når det er sagt så har jeg masse gjemmesteder for hunnene i akvariet. Hos meg ser det ut som jeg bare må vente pent på yngel til hunnene bestemmer seg for å gi fra seg eggene så hannen min får lagt dem i skumredet. Så lenge du har masse gjemmesteder så burde det gå fint i en 125 ltr. Men har forstått på andre her inne at det kan variere fra kampfisk til kamfisk om de går overens eller ikke. I så fall har jeg fått en liten snill en. Jeg har mine tre i ett 25 ltr kar for tiden , og det er ikke noe problem. Men er bare i påvente av nytt akvarium til kampfiskene.
Takk for svar Da holder jeg meg til planen. Og får håpe jeg får en gjeng snille kampfisker!
Får håpe det De er jo nydelige fisker!
Ja, helt nydelige! Synd de lever opp til navnet
Et spørmål til. Sitter å ser på youtube, av helt fantastiske kampfisker... Er det i det hele tatt mulig å få tak i så flotte kampfisker i Norge?

http://www.youtube.com/watch?v=ERcsJwRsyeo
Tilfeldig bekjentskap
© Catrine Scisly
Reklame for plussmedlemskap