- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Spørsmål om kampfisk
Spørsmål om kampfisk
Hei!
Når mitt nye 125L kar blir klart, har jeg tenkt til å ha kampfisk og neontetra i karet. Etter hva jeg har lest skal de kunne gå bra sammen?
Men jeg kunne godt tenkt meg å ha noen hunner til kampfisken i karet også. Etter hva jeg har lest så kan de finne på å plage hverandre, så jeg lurer på om hvordan man får yngel etter kampfisker? Er 125L stort nok til å ha både hannen og hunnene sammen, hvis jeg har mange planter og gjemmesteder? Jeg elsker jo å dekorere, hehe..
Når mitt nye 125L kar blir klart, har jeg tenkt til å ha kampfisk og neontetra i karet. Etter hva jeg har lest skal de kunne gå bra sammen?
Men jeg kunne godt tenkt meg å ha noen hunner til kampfisken i karet også. Etter hva jeg har lest så kan de finne på å plage hverandre, så jeg lurer på om hvordan man får yngel etter kampfisker? Er 125L stort nok til å ha både hannen og hunnene sammen, hvis jeg har mange planter og gjemmesteder? Jeg elsker jo å dekorere, hehe..
Postet 18.02.13 kl 09:09
VolsomHei! Når mitt nye 125L kar blir klart, har jeg tenkt til å ha kampfisk og neontetra i karet. Etter hva jeg har lest skal de kunne gå bra sammen? Men jeg kunne godt tenkt meg å ha noen hunner til kampfisken i karet også. Etter hva jeg har lest så kan de finne på å plage hverandre, så jeg lurer på om hvordan man får yngel etter kampfisker? Er 125L stort nok til å ha både hannen og hunnene sammen, hvis jeg har mange planter og gjemmesteder? Jeg elsker jo å dekorere, hehe..
Jeg har en kampfisk hann sammen med 2 hunner og har ikke hatt noen problemer med det. Hannen min lager nye skumreder hele tiden men klarer ikke overtale hunnene mine til å gi fra seg eggene. Når det er sagt så har jeg masse gjemmesteder for hunnene i akvariet. Hos meg ser det ut som jeg bare må vente pent på yngel til hunnene bestemmer seg for å gi fra seg eggene så hannen min får lagt dem i skumredet. Så lenge du har masse gjemmesteder så burde det gå fint i en 125 ltr. Men har forstått på andre her inne at det kan variere fra kampfisk til kamfisk om de går overens eller ikke. I så fall har jeg fått en liten snill en. Jeg har mine tre i ett 25 ltr kar for tiden , og det er ikke noe problem. Men er bare i påvente av nytt akvarium til kampfiskene.
Postet 18.02.13 kl 09:31
Endret: 18.02.13 kl 09:40
Postet 18.02.13 kl 12:38
Postet 18.02.13 kl 13:07
Postet 18.02.13 kl 15:42
Et spørmål til. Sitter å ser på youtube, av helt fantastiske kampfisker... Er det i det hele tatt mulig å få tak i så flotte kampfisker i Norge?
http://www.youtube.com/watch?v=ERcsJwRsyeo
http://www.youtube.com/watch?v=ERcsJwRsyeo
Postet 19.02.13 kl 11:38