Hvilke kampfisk hue og kjønn av yngler.

Tenkte å slå sammen 2 spørsmål ang kampfiskene mine.
Først er ene hua som snart har fått fullvokste finner igjen. Er litt nysgjerrig på hva hun er. Syns finnene hennes er lange og lurer på om hun er en VT hue.
[External Image]

[External Image]

Så over til ett par av ynglene. Ene bilder er veldig uklart da jeg pusser opp kjøkkene og har vært lat å ikke vasket glasset før bilde, men kanskje noen klarer det alikevel frem til jeg får tatt noen nye bilder. Dem er snart 2 mnd gamle nå.
[External Image]

Så den andre
[External Image]
Presser denne litt opp på lista og håper noen kampfisk "experter" kan hjelpe meg
Hunnene er nesten umulig å finne ut finnetype på, unntatt CT, og det er jo ikke denne...

Kjønn på ynglene er vel alt for tidlig å se?
CT og plakat huene er vel lettest å kjenne igjen. Denne her har veldig lange finner og jeg har både CT og plakat hue så den må vel enten være HM eller VT. Det er vel eneste alternativene jeg sitter igjen med.

Ang ynglene så står det av info rundt at alt fra 2 mnd til 2.5 mnd så skal man se kjønn, men sånn har ikke jeg lært meg enda da jeg er helt newbie ;D
Mine er litt over 2 mnd nå.
Ser ikke kjønn før de får lange finner eller eggleggingsorgan jeg. Får jo en misstanke før det, pga oppførsel og kroppsfasong, men tør ikke si det sikkert...

Hunnen din kan også være en delta.
Ok da får jeg følge extra godt med ettersom 2 av dem bor sammen. Måtte jo skille dem fra den tredje for en stund siden da 2 av dem begynte å nappe finne til den andre så jeg har nok 2 forskjellig kjønn på disse 3.
Disse 2 på bilde går godt sammen enda, men må nok skille dem snart også så sant det ikke er 2 damer.

Delta har jeg faktisk ikke tenkt på. Skal få studert litt bilder av dem også for å se om jeg blir noe smartere

Når er dem gamle nok til å gies bort? De er jo ganske små i str enda selv om dem er over 2 mnd gamle og dem vokser jo ganske sakte.
Fikk tatt noen bedre bilder av ynglene idag så kanskje det er lettere for dere å se..?
Alle 3 er fra samme kull og like gamle selv om nr 3 er veldig liten iforhold og har annerledes øyer.
Kampfisk 1.
[External Image]

Kampfisk 2.
[External Image]

Kampfisk 3.
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap