Hjelp.

Hei.

Min kampfisk har siden i går ligget på siden i toppen av karet sitt. den er lite resposiv. og svømmer bare unna når jeg dulter borti den med fingeren. eller flapper med finnene når jeg dunker på karret. virker som den ikke klarer og svømme ned og holde seg der, for den bare flyter opp og legger seg på siden igjen. byttet vann i går og hadde oppi noen dråper medisin sånn i tilfelle det var noe. men formen er like dårlig i dag.

Noen tips? har ikke lyst til og min sorte Crowntail.
Høres ille ut, men hvordan er vannverdiene dine og da spesielt no2?
Hva og hvor ofte får den mat, hvordan er rutinene ellers på vannbytte, tempratur i vannet?
bytter vann hver helg. har et betta kar. fine verdier. mates morgen og kveld med ca 4 pellets eller bloodworms. og temperatur ca.26. vi har en betta til i et anne betta kar. som det ikke er noe feil med og den har vi hatt mye lengre, og hatt samme rutine på.

den har vel hatt en raptus runde i karet når jeg sto opp, men så la den seg på siden i toppen igjen. ligger liksom i bue og ser helt død ut til jeg tapper på karret. da flapper den litt, føre den stopper. og sånn har jeg holdt på siden kl 7 i dag. prøver jo og holde den i live. et par ganger nå har den faktisk kommet seg i rett stilling, men svømmer ikke, så plutselig bare tipper den over på siden.

legger ved bilde.
Min kampfisk ble også syk. Det virker som om den ikke kunne svømme skikkelig, som om halen var lam. Den falt over på siden å klarte så vidt å svømme når jeg dultet bort i den. Noe lunde samme problem?
Ja virker sånn. triste greier. vet ikke helt om den må avlives eller om jeg skal vente og håpe på bedring. har jo gått rundt 24 timer allerede. hva gjorde du med din?
Min døde etter ca 24 timer . Hvor lenge har du hatt din? Jeg snakket med folk i den butikken jeg kjøpte den i og de sa at den kan va vært sjuk fra før av.
Min døde desverre i natt. har vel hett den i 3-4 måneder. men viket helt frisk føre det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap