Pygmegurami

Jeg hadde en gang noen pygmeguramier i en 30 liter. De trives og spiste seg store og feite på alle mine fine sakurareker og fikk nydelige farger. Små, søte råtasser de der. men så var jeg dum nok til å flytte dem over i en 60 liter, og borte var de. Ingen som kunne spise dem der, men noe gikk galt (vannverdiene var like). Nå har både 30 litern og 60 litern vært pakket bort for en stund, men lurer på å sette opp igjen en av dem. Hehe må bare finne plass til et akvarium til. Blir det 60 litern må det bli ved siden av senga igjen, men orker jeg bråket fra pumpa igjen? Hmm jeg får tenke litt på saken.

Ihvertfall ønsker jeg meg pygmeguramier igjen. Jeg kunne godt tenkt meg 60 litern med en god gjeng kuhlii-ål og mange pygmeguramier. Noen som har erfaring med å ha mange av dem sammen? Hvor mange kan trives i 60 liter? Hvor mange kan trives i 30 liter (ja, jeg vet de skal ha minst 60 l, men jeg har veldig god erfaring med dem i 30l, men da ikke mer enn 4 stk og ikke noen andre fisker)?

Om det blir 60-litern. Hvor mange kuhlii-ål? Jeg har bare hatt dem i 180 litern før, og der hadde jeg vel 15 stk, men tror de hadde storkosa seg med å være enda flere.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap