Endetarmsorm på hunn kampfisk, hjelp!

Oppdaget nettopp at det stikker røde tråder ut ifra endetarmsormen på den ene hunnkampfisken min! Hun har ellers god matlyst og er god og rund Syns jeg har sett at hunn har hatt litt unormal avføring også.. Var kjapp med å flytte henne over i sykdomsakvariet.

Det karet hun gikk i var 110L.
Fiskene som går oppi her er:
- Øksefisk
- Platy
- Neontetra
- Kampfisk hunn (har en til)
- Ancistrus
- Otto

Vannverdiene er fine, nulll nitritt!
Er de andre fiskene mine smittet? Kan ikke se noe som helst tegn til sykdom på de andre, ingen røde tråder (helt normal endetarm), svømmer normalt og nysgjerrig rundt og spiser godt! Normal avføring har de og! Alle er gode og runde, men ikke overforet!

Hva skal jeg gjøre med kampfisken? Hva skal jeg gjøre med de andre fiskene i 110L?
Håper virkelig ikke at de andre fiskene mine er smittet! Pliz HJELP MEG!
Beklager, dårlige bilder, syns ikke så godt på bildene, men jeg ser tydelig at det stikker små, tynne, to røde tråder ut!

Håper på kjapt svar, men skal prøve å være tålmodig..

Alle svar mottas med STOR TAKK!
Hilsen Celina, beskymret fiskeeier!
Flere bilder, fortsatt dårlige, men litt bedre, iallfall Beklager, skittent glass, vanskelig å holde alger borte, da det går ingen algeetere og står for det meste uten fisk.. Tar et vannskifte imorgen i alle kar.
Ok, har lest litt rundt nå og har skjønt at denne parasitten er vanskelig å bli kvitt, hvis det er endetarmsorm, da. Noe er det iallefall og det ligner på endetarmsorm med sine røde tråder... Men mange opplever at fisken da blir tynn, da denne parasitten spiser opp fisken innvendig (grøss og gru!) Men min er ikke akkurat tynn, men parasitten har kanskje ikke kommet så langt ennå :O (grøsser)

Men lurer fortsatt på om de andre fiskene kan være smittet, selb om de har INGEN symptomer ennå... Håper virkelig ikke det!

Har lite peil ang endetarmsorm, men det ser da virkelig ut som det er en hann og ikke en hu Både kroppen og de lange forfinnene under er lange så jeg vil virkelig si at dette er en han. (men som sagt.. jeg kan ta feil også)
Takk for svar!
Hei, og takk for svar! Ja jeg har også flere ganger lurt på at det må være en hann! "Hun" er veldig aggressiv og kan ikke se noe hvit flekk under buken! Men det det som gjør meg forvirret er: Før hadde "hun" kortere finner og jeg trodde da helt bokstavelig at dette var en hunn! Så jeg hadde "henne" i samme kar med hannen + en til hunn. Dette gikk helt fint, ikke noe slåssing! Burde ikke de ha tatt livet av hverandre, eller iallfall skadet hverandre om jeg hadde to hanner sammen?
Grunnen til at jeg flyttet "hunnene" fra hannen var pga. de fikk egg... Har sett nå i ettertid at den lilla kampfisken som nå er syk, har jaget veldig mye den andre hunnen min... Så alt tyder egentlig på at den lilla egentlig er en hann, da, men da er det ganske utrolig at jeg har hatt TO hanner sammen, uten slåssing!

Og, blir fortsatt veldig glad for tips ang. endetarmsorm Og hva jeg gjør med denne syke hunn/hannen
Alle fiskene må behandles. Sjekk denne tråden, der går det en relevant diskusjon.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap