Kampfisk- elskere

Hei!

Tenkte å starte en tråd om kampfisker, hvor alle som elsker disse herlige fiskene er velkommen!

Legg gjerne ut bilder av deres vakre kampfisker og fortell litt om dem!

Kom gjerne med spørsmål, enten om det er noe du lurer på om din egen fisk eller har tenkt til å skaffe deg en kampfisk

Del deres erfaringer!

Håper på å kunne se mange bilder og høre litt om andres kampfisker

Mine kampfisk
Har 3 flotte kampfisker, 2 hanner og 1 hunn (hunnen er på det bildet i midten).

Det var ikke meningen å ha 2 hanner og 1 hunn, men 2 hunner og 1 hann! Men den lilla ble kjøpt som hunn og viste seg senere etter at slørene hadde vokst ut, at det var en hann!

Den rød kampfisk hannen (øverst) går i et 54L akvarie hvor han stortrives! Han har fått navnet Boble fordi han er så glad i å bygge skumrede
Han er veldig intelligent, har lært han noen små triks

Hunnen (midten) har fått navnet Tiffany fordi jeg syns det var et søtt navn til henne. Hun går i en 110L med dvs. andre fisk. Trives godt

Den lilla hannen (nederst) har jeg kalt Magic Purple. Han ble gikk i 110L da jeg trodde dette var en jente, men ble flyttet til 40L da jeg fant ut at det var en hann og hann var veldig aggressiv overfor de andre fiskene. Han trives iallfall i 40L, har lagt et lite skumrede
Jeg kjøpte min første i går, og har allerede begynt å se meg om etter et passende akvarie til nr. 2.
Maken til sjarmerende fisk!
Min går i en 85-liter sammen med to baby-ancistruser, der har han alt han trenger for å trives.
Han var litt sjenert de første timene, men nå ser han ut til å kose seg glugg
Noe navn har han ikke fått enda, men går under "Prinsen".
[External Image]
Så utrolig nydelig kampfisk du har! Likte at den hadde uvanlige og vakre farger! Maken til den har jeg aldri sett i butikken! Den var veldig spesiell og fin!
Celina K
Så utrolig nydelig kampfisk du har! Likte at den hadde uvanlige og vakre farger! Maken til den har jeg aldri sett i butikken! Den var veldig spesiell og fin!

Ja, ikke sant?
Nesten litt forelsket her
Nå må det sies at jeg var ekstra heldig med lyset på dette bildet, han ser ikke like sprakende ut bestandig- men superflott er han!
Her er et bilde i mer naturlig lys:

[External Image]
Kampfisk triks :)
Har du kampfisk? Har du prøvd å lære den triks?

Kampfisk er veldig intelligente og kan lære små, søte triks for å få en godbit for det etterpå. Man kan jo selvfølgelig ikke lære fisker de mest imponerende triks, selv om det var en gullfisk som lærte seg å dytte en fotball i mål, men noe går det an å lære de søte små

Man kan f.eks. bruke klikkertrening hvor f.eks. en lommelykt er klikkeren. Selv har jeg ikke prøvd klikkertrening på mine fisker. Her skal jeg dele noen triks som jeg har lært kampfisken min, Boble.

- Hoppe etter maten
Kampfisk er gode hoppere. Om du gjør den ene fingeren din litt våt og putter en godbit (en liten bit av et for du vet at den liker) og holde fingeren rett over vannoverflaten, over fisken, vil fisken til slutt hoppe opp og ta maten. Den første gangen kan det ta litt tid, men det er bare å smøre seg med tålmodighet.

- Svømme gjennom ring
Dette er enklest om ringen er litt stor. Legg en ring (som kan være i akvarievann) i akvariet. Legg en godbit på den andre siden av ringen, og se om fisken vil svømme gjennom.

- Få fisken til å legge seg i håndflaten din
Legg håndflaten din i akvariet, like under vannoverflaten, men nok plass til at fisken kan komme i hånda de. La en godbit flyte rett over hånda og la hånda ligge helt i ro. Om du er heldig, svømmer fisken og legger seg i håndflaten din! Dette er et utrolig morsomt triks!

Om man skal trene fisk, må man vaske seg godt på henda, være fri for alt slags såpemidler og smøre seg med tålmodighet!

JVW
[QUOTE=Celina K]Så utrolig nydelig kampfisk du har! Likte at den hadde uvanlige og vakre farger! Maken til den har jeg aldri sett i butikken! Den var veldig spesiell og fin!

Ja, ikke sant?
Nesten litt forelsket her
Nå må det sies at jeg var ekstra heldig med lyset på dette bildet, han ser ikke like sprakende ut bestandig- men superflott er han!

Nydelig og kjempeflott er han uansett hvilke lys han er i! (Blir litt misunnelig, jeg :P)
JVW
Her er et bilde i mer naturlig lys: [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/35937_637747_1.jpg[/IMG]

Åh, han er helt lik min Reidar! Han ble skikkelig gigant, og jeg hadde ham lenge. Savner ham veldig, men har heldigvis to døtre etter ham...
Hva forer du din kampfisk med?
Hei hei alle sammen Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hva dere forer deres kampfisker med? Selv forer jeg med Atison's Betta PRO + røde mygglarver som lørdagssnacks Har prøvd hvite og svarte mygglarver også, men han liker kun de røde. Han er ganske grensen og liker kun Atison's Betta foret, av de forene jeg har prøvd, den lilla kampfisken min liker kun Tetra Tropical foret... Har prøvd å fore variert, men der hjelper ikke, nå har jeg gitt opp, hunnen min liker alt Men hunner pleier vel å være mindre kresne

Lurer derfor på hva dere forer deres kampfisker med for å kunne få noen tips

(Ikke glem å kom med innlegg og bilder av deres kampfisker, syns det har vært litt lite aktivitet her inne
Det finnes allerede bildetråd med kampfisker.
Der er det side opp og side med nydelige bilder av forskjellige kampfisker.

Til mine bruker jeg
ON Atison's betta food
ON Atison's betta PRO
Hikari Betta Bio-Gold
Tetra Betta flak
Sorte mygglarver
Artemia

De får pellets/flak første måltid og sorte mygglarver/artemia til kvelds.
Ja, dine får iallfall variert for! Skulle ønske mine hanner også kunne spise litt mer variert også...

Vet at det finnes andre kampfisk tråder med mange flotte bilder, men har ikke sett så mange aktive nå, har ikke funnet noe her på akvaforum i 2013....
Pga ferie, sommer og sol så er det nok extra stille rundt om her. Denne her er fin.
Oj, ja den var veldig fin! Takk skal du ha! skal se litt på den, samt opptatere litt på denne også, går an å ha to stykker også
Her er "haistorm" som ikke ville bli tatt bilde av i kveld hehe, men han lager ikke skumrede...noen som vet hvorfor? :/
Haistorm igjenn lever i 240liter med 4maller 3 tietteya barbe
så utrolig nydelig Haistrom var! Kampfisk er flotte skapninger
Tror ikke alle kampfisk hanner lager skumrede, og selv om skumrede er et tegn på at fisken trives, mener jeg å ha hørt at en kampfisk som aldri har lagt skumrede kan alikevel trives, om jeg ikke tar helt feil her

Men det finnes også andre grunner til at den ikke lager skumrede
Kampfisk lager ikke skumrede om den er:
- Syk
- Ikke trives
- Mye vannbevegelse - er det mye vannbevegelse i karet ditt?

Min Boble lagde alltid skumrede før, men nå har finnene hans blitt taggete (ikke finneråte, det har nemlig ikke blirr bedre eller værre på ca. 5 uker) gjemmer seg veldig mye i plantene og har sluttet å lage skumrede...

Men Lykke til med din Haistom! Han var veldig flott og er en liten heldiggris som har så mye plass å boltre seg på
Det var kjæresten som hadde den i bolle før, da tror jeg kaansje den lagde skumrede, er usikker for da var den bare en fisk i en bolle og ingen viste noe om den.
Nå er det litt bevegelse i vannet men det finst områder hvor det er ganske stilt, han liker seg i busker men bare litt av gangen er ganske nysjerrig og svømmer overalt og studerer akvariet, nå skal det sis at han kun har bodd her i 3dager så det kommer seg sikkert
Da kommer han seg sikkert
God Kveld! idag fikk Kampfisken vår besøk av 3 damer i akvariet sitt, de ble veldig fort nysjerrige på hverandre og hannen begynte og tøffe seg og gjøre ting vi aldri har sett han gjøre før, han begynte og "blåseopp" gjellene på en måte og da han gjorde dette kom det noe gult ut fra omkring der ved gjellene jeg legger ved bilder av det som etter hvert falt ut, noen som vet hva dette er?
Tilfeldig bekjentskap
© Jo Stenersen
Reklame for plussmedlemskap