Rubin-gurami par

Lurer rett og slett på om de vil få egg, siden hannen er ca _____________________________________ lang, og hunnen (som vi forøvrig skaffet idag, er ____________ lang. Hun virker livredd, men siden hannen har laget skum i flere uker, så lever vi i håpet. Hva tror dere?
Guramier og kampfisker kan fint lage skumrede både alene og med andre huer i karet uten at det skjer noe mer enn det. Tror kanskje det vil ta litt tid før hua både blir trygg og kanskje blir litt større (kjønnsmoden) enn ______________ og selv da er det ikke noe must for at de blir ett par av den grunn.
Som mange arter så er nyklekket artemia ett pluss om du skal trigge lek.

Har selv hatt ett par honninggurami hanner som la skukmrede minst 3 ganger i mnd og noen huer uten at det ble no mer enn det.
Lykke til
Cathy
Guramier og kampfisker kan fint lage skumrede både alene og med andre huer i karet uten at det skjer noe mer enn det. Tror kanskje det vil ta litt tid før hua både blir trygg og kanskje blir litt større (kjønnsmoden) enn ______________ og selv da er det ikke noe must for at de blir ett par av den grunn. Som mange arter så er nyklekket artemia ett pluss om du skal trigge lek. Har selv hatt ett par honninggurami hanner som la skukmrede minst 3 ganger i mnd og noen huer uten at det ble no mer enn det. Lykke til :)

Takk for svar =) ¨

Såvidt jeg vet, så er de kjønnsmoden når vi kan se kjønnsforskjell?

Hannen har laget nytt skumrede ca 7 ganger siste 2 ukene. Kan hende det er pga egglegging fra ancistrus og ciklide , har vi hørt?

Er hunnen for liten tror du? Hannen virker veldig klar. Hva gjør vi om hunnen ikke er "par"? Ny?

Er det meningen at hannen skal jage hunnen? Hvordan skjer egg-leggingen?
Hadde ikke unger på mine, men om du vil ha yngler så ville jeg ha skaffet meg flere og la naturen gå sin gang. Iallefall 2-3 huer pr hanner.
Tror ikke det har noe å si at andre fisker legger egg. Jeg har kampfisk hanner som bor alene og det lages skumrede i alle 4 karene.

Her kan du se honninggurami legger egg. Om du søker på dwarf gourami spawn så kommer det en del opp.
Nå har vi fått 3 hunner til hannen, og det har vært harmoni siden =) =) Så da er det egentlig bare å vente på egg =) Han har allerede begynt å skumme =)

Og takk for lenke! Fasinerende =) =)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap