Merkelig oppførsel på kampfisken min.

Hei, er helt fersk i gamet så håper kanskje noen kan peke meg i riktig retning. For 2 dager siden gikk jeg til innkjøp av en Kampfisk (en hann). Den ha ett 60 liters kar(som er innkjørt) helt for seg selv eller er 3 stk eplesnegler der også. Til å begynne med utforsket den hele karet og svømte rundt. I dag har den mer eller mindre kun svømt frem og tilbake på samme sted i karet. Kan den være stresset eller kan det være noe annet? Oppsettet i karet er som på bildet. Alle vannverdier jeg har målt ser bra ut.
No3= 0
Ph= 6.5-7
Gh= 2
Kh har jeg ikke fått testet enda
Ikke noe ammoniakk å spore heller.
Setter pris på alle tips og forslag
Regner med at det er NO2 som viser 0 og ikke NO3

Mine også kan holde på sånn så det trenger ikke være noe galt. Bare hold den under oppsikt og pass på at han ellers spiser og oppfører seg normalt som en kampfisk skal gjøre.
Ellers så kan jeg anbefale at du skaffer deg noen flyteplanter da kampfisker liker å duppe under disse samt at de liker at det er litt dempet belysning.
He he ja mente NO2 Ok skal følge litt med på den. Den spiste litt flakfor tidligere i dag, men virka ikke helt begeistret over det, skal få tak i noen røde mygglarver tenke jeg. Flytplanter er ikke en dum ide, merka faktisk at når jeg skrudde av lyset nå, så "utforsket" han litt mer Skal også plante litt til i karet så det blir litt tettere og litt mer skjulesteder. Tusen takk for tips.
Kanskje den vil like å få noen neontetra e.l. som selskap i karet? Min går sammen med noen tetra, dronningrasbora og otocinclus. Den svømmer mye rundt og er i aktivitet. Lykke til!
Glemte også å skrive at kampfisker ikke liker sterk strøm fra pumpa. Om det er for sterk strøm i midten/overflaten vil den holde seg nede på bunnen og kjempe seg opp de gangene dem må opp å trekke luft. Så pass på at pumpa er stilt sånn at det finnes rolige områder i karet.
Leste det at de ikke er noe glad i sterk strøm,Har vent utblåsingen til pumpa litt ut mot den ene siden. Så på andre siden er det ganske rolig vann. Tenker jeg handler inn noen flyteplanter i dag, som jeg legger i den roligste delen av overflata. Han virka forøvrig mer "utforskende"i dag.
Kan melde at han nå farter mye mer rundt i hele akvariet
Med det samme jeg har denne tråden så tenke jeg å spørre hvilke mat mater dere bettaen med? Fant ut at røde mygglarver var ikke helt bra for meg:/ Har noe betta flakfor som det ser ut som at den liker. Men er det noe annet dere kan anbefale?
Med det samme jeg har denne tråden så tenke jeg å spørre hvilke mat mater dere bettaen med? Fant ut at røde mygglarver var ikke helt bra for meg:/ Har noe betta flakfor som det ser ut som at den liker. Men er det noe annet dere kan anbefale?
Jeg bruker
- Sorte mygglarver (ikke røde da dem er allergi fremkallende)
- Artemia
- Hikari bio gold pellets
- Ocean Nutrition Atison's betta good
- Ocean Nutrition Atison's betta pro
- Tetra Betta flakfor

Gir dem mat 2 ganger daglig. Pellets på dagtid og kjøtt på kvelden.
Hmmm. Mistenker kanskje at jeg har fått en noe aggressiv kampfisk. Satt ut 5 glødebåndstetra på torsdag, natt til fredag forsvant en og natt til i dag har enda en tatt kvelden. Vannverdiene er bra. Har sett han har flerret finnene i nærheten av de + at så fort lyset er av så "stalker" han de litt. Kan det være han som er synderen?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap