Sveins dyreverden

Har fått mange spørsmål vedr. min hjemmeside som primært omhandler alt om Kampfisk eller B.spl Halfmoon som jeg hadde som et prosjekt på midten av 2000 tallet. Siden er nå oppe igjen og finnes her Sveins hjemmeside Den er fremdeles like aktuell på Betta siden og for de som har lyst til å drive med litt genetikk finnes det en bra artikkel der
Svein
Fantastisk. LEita faktisk etter denne igår.
Var jaggu på tide Svein
Velkommen tilbake.
Pål Laumann
Fantastisk. LEita faktisk etter denne igår.

Da var det bra at den kom på nettet igjen
.og Cathy, har fulgt med på dine kampfisk tråder og jeg tror at siden kan være til hjelp for deg. Lykke til en morsom men ikke helt enkel fisk å drive med hvis man skal ha et godt resultat.
Takk Svein.
Er en masse å sette seg inn i med tanke på gener osv,
Akkurat nå prøver jeg meg litt frem med det jeg har, men til neste år skal jeg bestille fra Thailand og vil da få vite hva slags gener de bærer så det gjør jo jobben litt lettere, men artig å finne ut selv også lærer man så mye underveis. Så siden din vil nok hjelpe meg mye ja.

Ser utifra ynglene jeg har nå at noen ser ut til å bli kongeblå, mens ett par av dem ser ut til å bli stålblå. Spennende iallfall
Å drive stort med Halfmoon og crowntail er en omfattende jobb og krever enorm plass, så jeg har anbefalt når man bor i Norge, få noen få avlsdyr med farger du liker og prioriter å få flotte sunne fisk. Selv om man avler på halfmoon får man nesten aldri mer enn 1-2 ordentlige Halfmoon, de fleste blir delta, trust me, jeg har dradd om 5-600 hanner og ikke fått mange rene halfmoon og de jeg fikk gikk til høy pris
Uansett, lykke til og ha mye tålmodighet
Svein
et lite ps til deg, hvis du skal bestille fra Thailand som jeg gjorde, skal du bestille direkte fra de kjente oppdretterene på Aquabid, da får du førstklasses kvalitet, bestiller du gjennom kontakter dyreforretninger har får du nok ikke mere enn 2-3 sortiment, så legg litt arbeid i det.
Svein
Skal bestille igjennom aquabid Det er en del som selger show betta i betta forumet jeg er på så kanskje se om det er noen som frister der også. Men hoved planen min er da jeg får alt som det skal å bestille 8 stk fra aquabid, men må finne fiskene jeg er ute etter og sjekke at det er fra seriøse oppdretter som vet hvilke gener som er i fiskene bakover.

Og siden jeg bare bor i en leilighet med 8 fugler og en sambo så er plassen begrenset så derfor tar jeg kun ut noen egg å lar dem vokse opp. For min del er det farger jeg er mest interessert i akkurat nå, men kanskje etterhvert da jeg kommer litt inn i det så kanskje mixe litt av hvert. Kjøpte for ikke lenge siden spesial bestilte HM damer, men av HM jeg har av hanner vet jeg ingenting om så det kan være mye de bærer skjult. Uansett blir det morsomt og ikke minst spennende å se hva jeg kan få til. Ikke minst for min egen del
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap