Hjelp! skadet kampfisk munn

Denne kampfisk dama har skadet munnen sin tror jeg, så ut som den ikke var helt som den skal være da jeg fikk ratt en nermere titt, hun er rolig og spiser ikke! Hva kan gjøres??
Samme har skjedd med en jeg har. Ser ut til å gå bra med den. Om du har andre fisk som plager henne, sett henne i et lite kar for seg selv, f.eks en yngelboks. Sørg for godt med vannskifte, slik at vannkvaliteten er bra. Legg i noen flyteplanter og en bit av et Catappablad, som skal virke forebyggende mot infeksjoner. Gi henne godt fôr, feks. frosne mygglarver, men fjern det hun evt ikke spiser. Håper det går bra med den. Lykke til!
Å flytte henne vil nok bare stresse henne enda mer om hun er skadet. Er skaden skjedd i akvariumet hvor hun bor ville jeg flyttet henne i eget , gitt henne vannbytte med samme temp annenhver dag, catappa blader som hjelper på mot infeksjoner og næringsrik mat. Hold godt øye med henne så det ikke setter seg infeksjon i såret da sånt kan lett oppstå med skader. Og ikke minst la henne få fred og planter hun kan gjemme seg bort i.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap