Betta splendens vs hann guppy

Har funnet ut at min Betta var synderen i en ung hann-guppys død og har allerede gått løs på en større hann-guppy i karet. Prøvde meg på å sette Bettaen i yngel-kar oppi selve karet om natten og det virket en liten stund siden den var mest aggresiv i mørket.
Men nå er han like aggresiv både dag og natt. Så nå vurderer jeg å handle et nytt mindre kar som jeg kan ha i sofahjørnet hvor jeg kan ha Bettaen samt Rili rekene.
Så spørsmålet er om Bettaen kan fint være oppi yngel karet fram til nytt kar er innkjøpt om 2 uker.

Er den lyse Guppyen som er nå død og den sølv-blå som er det nye mobbe offeret. Men den sølv-blå guppyen som er en del større enn den avdøde guppyen er flink til å slå tilbake og har endt med at Bettaen har fått ødelagt sitt flotte slør :-/
Ganske vanlig at kampfisker og guppyer ikke går så godt sammen. Kampfisker og fisk med lengre slør i det hele tatt er en dårlig kombinasjon.
Du kan fint ha kampfisken i yngel karet frem til du får kjøpt deg nytt kar så sant ynglene er store nok til at dem ikke passer i munnen på kampfisken og at det er snakk om større akvarium enn breeding boksen på bilde her. Reker og kampfisk pleier som regel også å gå veldig dårlig sammen, har lest at det går bra for noen her inne, men for de fleste så ender reker på menyen. Selv har jeg veldig dårlig erfaring med reker og kampfisk.
Bettaen og rekene har gått fint ilag hittil. Har hørt at Bettaen har forskjellige personaliteter.
Ja, det har fungert hos noen. Du får jo bare se det ann hvordan det går og spesielt når evt rekene får unger. Kampfisker pleier som regel å spise til dem nesten sprekker så om du får en bollerund kampfisk etterhvert vet du hva han har gjort :p
Hehe Satser på det går greit. Bettaen havner nok i eget kar uansett Snart Guppy yngel tenker eg
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap