Kampfisk hun spist opp han

Hei har hatt en han og to hoer i akvariumet, den ene hunnen døde så jeg måtte skaffe en ny. Denne hunnen gikk til angrep på hannen og iløpet av en natt ble alt sløret hans borte. Har tatt bort hunnen, men nå ligger bare hannen bak viften og kommer ikke frem. Noen forslag til hva jeg kan gjøre?
Uff da. Den aggressive dama er det bra at du fjernet; hun bør gå alene i et akvarium. Mannen kan kanskje bli frisk, med tid og ro, god (vann)pleie og ekstra proteinrik mat. Men vanskelig å si uten å se bilde.
Det må være en viss størrelse på akvariet for at tre kampfisk skal kunne leve sammen i lengden. Jeg gjetter på at akvariet ditt er for lite til det, og/eller at du har for få planter og andre gjemmesteder.
Dessverre avvik Ola med døden inatt. Hadde ikke mer slør igjen, trist når han gikk så bra sammen med de to første damene jeg hadde.
Blir det ikke fort trøbbel med kampfisk når man introduserer et nytt individ? Man bør gå langt mer forsiktig til verks under introdusering enn med de fleste andre fisk, mener jeg å ha lest. La dem se hverandre lenge i forkant eller noe? Kaster det bare ut der sånn på vei ut døra, sikkert verd å google det før neste innkjøp. Ta dessuten det Kampfisk sier som god fisk (selvfølgelig).

Og kondolerer med fisken.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap