Kommer de overens?

Jeg har et akvarium på 54L som jeg har veldig lyst å ha kampfisk i.
Planen var å ha 3 kuhlii og èn ancistrus (malle), som begge er bunnsjiktfisk. Så jeg lurte på hvor godt de kommer overens med (mannlig) kampfisk?
Lurer også på om der er noen andre fisk, midt-/toppsjikt, som kan gå bra med kampfisk?

(Har INGENTING i akvariet ennå - holder på å kjøre det inn)
Gå på kunnskap og deretter til fiskebasen og så finner du kampfisk og trykker på den så vil det stå akvarievenner i den ene kolonnen oppe til høyre. Der står alle fiskene som går sammen med kampfisk
NEI, dette er ikke riktig, Sebastian ! "Akvarievenner" bare forteller hva slags fisk folk holder eller har holdt sammen....det sier ingen ting om hvorledes disse artene egentlig passer sammen i det hele tatt !
Inaktiv bruker
Sebastian Nygaard
Gå på kunnskap og deretter til fiskebasen og så finner du kampfisk og trykker på den så vil det stå akvarievenner i den ene kolonnen oppe til høyre. Der står alle fiskene som går sammen med kampfisk;)
Beklager, men dette er et serderles dårlig tips, da den listen er over hva folk holder sammen med diverse fisk. Dermed betyr det ikke at de går godt sammen.

3 kuhlii og èn ancistrus skal nok gå fint sammen, bare pass på, det har vært registrert ancistruser som har gnagd på levende kampfisker.
Hmm. Okei Bolo
Tror jeg spør på dyrebutikken om hun har en ancistrus og kampfisk som går sammen. Hvis ikke så har jeg et mindre akvarium som jeg kan ta kampfisken i ved nødstilfelle.
Jeg har ingen dårlig erfaring med å ha kampfisk sammen med hverken ancistrus eller andre L-maller eller andre arter for den slags skyld.
Regner med at det kommer litt ann på personligheten til kampfisken da den kan variere veldig, men av mine noen og 20 hanner samt huer(som bor i egne kar) så har jeg aldri opplevd dem gå til angrep på andre arter.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap