Er kampfisken min syk?

Jeg har en kampfisk som er blitt veldig sløv. Da vi kjøpte den, var det veldig tøff og skulle markere sin plass i akvariet. Den blåste seg opp overfor de andre fiskene. (spesielt for Molly og platy). Nå derimot har den sluttet å spise samt begynt å gjemme seg bort i en hule eller ligger bare sløv og apatisk på bunnen av akvariet. Hva kan dette skyldes? Jeg har ikke rukket å gjennomføre vannskiftet enda, men regner med å få det til i løpet av dagen. Vannverdiene er: GH: 8, KH: 2.5, pH: 7.5 og nittitt mindre enn 0.3.
Hvor stort er akvariet?? Den liker territoriet sitt i fred.
Hvor lenge er det siden forrige vannbytte?? Den liker rent vann..
Har akvariet dekkglass?? Kf har lett for å bli syk hvis luften er kaldere en vannet siden den er en labyrintfisk og puster over vann så dekkglass anbefales..
Du skriver ikke noe om temp??? Den liker det best på 26-29grader
Har du mye sirkulasjon i vannet?? Kf liker best rolig vann hvor den kan bygge skumrede...

Mye greier det her, men kf er en fisk som trives best alene eller med lite aktive fisk..
Hyppige vannbytter er viktig her..
Akvariet er på 96 liter. Det er dessverre ikke dekkglass på akvariet. Temperaturen er 28 grader. Skulle skiftet vann for tre, fire dager siden og skal i gang med det nå. Det kan hende pumpa har for høy sirkulasjon. Takk for svar, jeg får se om disse elementene er mulig å fikse på.
Tilfeldig bekjentskap
© Sunniva Svenungsen
Reklame for plussmedlemskap