Fluval edge og kampfisk

Fant jeg ut ikke er en god match. Kjøpte et fluval Edge og tenkte at drømmen om å eie en kampfisk endelig skulle bli sann men syns pumpa er så sterk og derfor gir alt for mye strøm i forhold til hva kampfisken liker. Men hva skal jeg da bruke dette karet til? Er det noen som har kampfisk i et sånnet kar og hva deres erfaringer er?
Hei.

Du kan godt bruke akvariet uten filter. Det er ingen problem. Alternativt kan du sette reker inni.

Jeg selv har et 38 Liter (no name) akvarie med en kampfisk. Av filter har jeg et bunnfilter som gir nesten ingen strømning.

Hilsen Kirsten
Kirsten Morfeld
Hei. Du kan godt bruke akvariet uten filter. Det er ingen problem. Alternativt kan du sette reker inni. Hilsen Kirsten


Hm, så det du sier er at reker ikke trenger filter? Eller missforstår jeg?
Hei!

Klarte ikke å uttrykke meg helt korrekt. Jeg mente at en kampfisk kan holdes i et akvarie uten filter.

Reker og filter er ikke heller helt uproblematisk da de kan suges inn i filteret. Vi løste dette problemet også med et bunnfilter.

Hilsen

Kirsten
Kan hastigheten justeres? I så fall kunne du jo justere ned hastigheten, og kanskje gi bittelitt "pusterom" øverst.
Det er masse tips å få fra Bettafish.com for å redusere strømen i karet.

^_^
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap