kampfisk problem / slappfisk

Starta med akvariet igjen, ganske så lenge siden sist. Nylig kjøpt påfyll av fisk, deriblant en nydelig kampfisk hann.
Har ca 73l vann, liten skog og stein han kan gjemme seg bak. Men virker ikke som han trives så godt. Smakte litt på vanlige maten, men spytta ut igjen. Fikk kjøpt mat spesielt for kampfisken som jeg fikk anbefalt fremfor mygglarger, da dette foret inneholdt mer.
Ser ikke ut til at han er spesielt interessert i dette heller.
I begynnelsen lekte han litt mer i strømmen og var mer oppe og rundt. Nå soser han stort sett rundt på bunn og inne i skogen og er bare oppe og leker litt en sjelden gang.
Alle de andre fiskene stortrives, har 4 guppyer, et black molly par, 3 algespisere av ulik art og 11-12 neon tetra. Lufta over vannet er fuktig og varm, så skulle ikke kunne blitt forkjøla av å puste litt luft.
Kanskje strømmen i vannet er for sterk?
Kanskje han jakter på yngel... Kampfisken vi hadde var på så og si konstant jakt etter guppyyngel, jeg sammenligner kampfisk med katter på det området. Ligger helt stille i evigheter, før den plutselig skyter fram og sluker yngelen.
har bare guppyhanner såvidt jeg vet, så sjansen for slikt yngel er vel liten... men ganske sikker på at jeg mangler en neon tetra. Litt vanskelig å telle slik de farter rundt, men kommer aldri lenger enn til 11 og jeg telte 12 ved kjøp.
han kjeder seg nok bare... min kampfisk vandrer opp og ned frem og tilbake osv. men kampfisker er noen sære fisker. kan faktisk sammenlignes med katter. man kan liksom ikke se om fisken er sur eller glad...
kjøpt en del flyteplanter og det så han ut til å like bedre. Litt mer å hjemme seg under oppe ved overflaten.
Jeg villa ha kjøpt en dame til ham, visvas )
ja kjøp en dame til den, men husk å kjøpe to eller tre. da slipper hun og bli jaget hele tiden. og hun jager ikke de andre fiskene
Jeg har en hann og en hunn, og det går helt fint hos meg iallefall =)) Men det kommer jo ann på fiskenes personlighet, ikke sant

Min forrige Kampfisk-hunn tolererte ikke andre hunner, og hun mobbet dem til døden inntraff.

Maren =))
jeg har akkurat samme problem, men han er alene i akvariet sammen med en hunn. Sløret hans ser ut som om det har klistret seg sammen også. Hva tror dere om det da?
Kampfisk problem.
Hei som navnet tilsier har jeg ikke allverdens erfaring,men dette har jeg lest på internett.

Kampfiskene liker ikke for mye fisk i akvariet og de andre fiskene dine er hardføre fisker,mens kampfisken er vannskligere.

Finn ut hvilke Ph-Kh-gh verdier det skal være i vannet og mål vannet ditt.

Videre,kjøp en skikkelig pumpe med kapasitet i henhold til antall liter.

De andre fiskene tåler større variasjoner,mens kampfisken er sær.

Noen nyttige linker.

http://www.aquariumworld.com/norw/ferskvann/fisk/fisk_default.htm

http://www.tropehagen-zoo.no/modules/THZ_News/showArticle.asp?level=270&modid=270&lngNewsID=85
Mine kampfisk har levd og sett ut til å trives i ulike vannkvaliteter - hardt - bløtt, surere - mer basisk - ettersom det som har passet i karet de har gått. Ingen har vist negative reaksjoner - derimot synes mine å ha mislikt voldsomme akvariekamerater og sterk strøm.

Mye planter er også en vinner her hos meg
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap