Kampfisk..

Jeg kjøpte meg nettopp en kampfisk...Og etter en del forespøringer i butikken, og blandt fiskekjennere endte jeg opp med 5 neon tetraer til og starte med..
Og jeg kjøpte med 1 malle, og 3 kampfisk hunner...i starten ble hunnene plaget noe, med at hannen fulgte etter dem en del, og var MEGET nysgjerrig! Jeg kjøpte også 2 guppie hanner og 4 hunner(ja jeg veit guppier ikke bruker og gå så bra sammen med kampfisk)..

Dette ser ut til og gå veldig bra, gupppiene holder seg øverst i karet, kampfisk hunnene litt for seg selv nederst, neon tetraene lever sitt eget lille liv og selve "kongen" selv storkoser seg i hele karet! Det er tydlig han er sjefen, for bare han svømmer litt nysgjerrig bortpå noen av de andre så trekker de seg unna....men jeg har ennå ike sett noe til napping av finner, ell andre ting..men min kjære "nemesis" (som han heter) virker som en rolig type, og virker som han trives godt!

Er det noe annet jeg kan ha oppi karet nå, vil gjerne ha litt farger, kabnskje noe mer liv i midtsiktet:P
ps: Karet er 70liters, med røtter og en del planter i..holdef en temp på 26-28grader..
Det kan være lurt og ha en del plasser så kampfisk hunnene kan gjemme seg for hannen. men vis du har en del planter så går det kansje greit og.
Du skal ikke se vekk i fra at Guppyhannen din er død en dag. at kampfiskhannen har blitt provosert av sløret til guppyhannen

kansje du finner noe her

Lykke til
http://home.c2i.net/svein_antonsen/html/oppdrett.htm
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap