kampfisk, nye innbyggere..

Jeg kjøpte meg nettopp en kampfisk...Og etter en del forespøringer i butikken, og blandt fiskekjennere endte jeg opp med 5 neon tetraer til og starte med..
Og jeg kjøpte med 1 malle, og 3 kampfisk hunner...i starten ble hunnene plaget noe, med at hannen fulgte etter dem en del, og var MEGET nysgjerrig! Jeg kjøpte også 2 guppie hanner og 4 hunner(ja jeg veit de ikke bruker og gå sammen med kampfisk)..

Dette ser ut til og gå veldig bra, gupppiene holder seg øverst i karet, kampfisk hunnene litt fore seg selv nederst, neon tetraene levr sitt eget lille liv og selve "kongen" selv storkoser seg i hele karet! Det er tydlig han er sjefen, for bare han svømmer litt nysgjerrig bortpå noen av de andre så trekker de seg unna....men jeg har ennå ike sett noe til napping av finner, ell andre ting..men min kjære "nemesis" (som han heter) virker som en rolig type, og virker som han trives godt!

Er det noe annet jeg kan ha oppi karet nå, vil gjerne ha litt farger, kabnskje noe mer liv i midtsiktet:P
ps: Karet er 70liters, med røtter og en del planter i..holdef en temp på 26-28grader..
først så bør du la karet stå et par uker og bli vant til de nye innbyggerne så du ikke overkjører filtret ditt totalt
jeanette hårstad
Er det noe annet jeg kan ha oppi karet nå, vil gjerne ha litt farger, kabnskje noe mer liv i midtsiktet:P ps: Karet er 70liters, med røtter og en del planter i..holdef en temp på 26-28grader..


Du har 4 kampfisker, 1 malle, 6 guppyer og 5 neontetra i 70 liter?

Jeg ville latt livet gått sin gang en stund, sett at ikke kampfiskene blir mer kranglete.
Og etterhvert vil du kanskje få flere guppyer på den naturlige måten.

Evnt kunne du kanskje hatt 3 neontetra til?

Men som Stina sier- vent litt.
hmm,,
ok, var og så på 3nye guppie hanner i dag, VIRKELIG fine var de! Husker ikke helt hvilken type..hvordan ville det gå?? Kampfisk hannen min virker ikke irritert over de andre fiskene, hittil Han lar de være i fred, men han er sjefen i karet

Karet har vel gått en mnd trur jeg...
MC Darup
[QUOTE=jeanette hårstad] Evnt kunne du kanskje hatt 3 neontetra til? Men som Stina sier- vent litt.



En på dyrebuttiken sa at neon tetraer ikke kunne gå med kampfisker, for de spiste på kampfiskens slør..Men stemmer det?? Har liks hørt at de og kampfisker bruker og gå godt sammen:/*grublE*
det finnes ikke et standardsvar på hvordan fisk vil oppføre seg men noen grunnregler er greie å ha.

kampfisk er litt utsatt pga slørene og du kan risikere finnenapping/spising men kampfisken kan igjen se på guppyen som en konkurrent pga sløret til guppyen.

neontetra kan gå bra men jeg har også hørt om at kampfisken ser på disse som et godt måltid

ikke ha oppi mer fisk nå før det har gått minst et par uker så filteret ditt blir vant til den nye belastningen.

tre guppyhanner til er fy fy... da vil det bli ALT for mye stress på de fire damene du har, guppy bør gå i to damer og en gutt forhold da gutta er flinke til å "mase" på damene.

egentlig så synes jeg du har bra med fisk i karet ditt, guppyene vil forøke seg på den naturlige måten innen ikke så alt for lang tid og hvis du vil prøve å sikre at noen yngel overlever så kjøp deg en god dott med flyteplanter som hornblad etc så yngelen har noe å gjemme seg i.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap