Spørsmål om kampfisk hann akvarier.

hei.
Jeg og min samboer har akkurat anskaffet oss to stk 20 liters akvarier vi tenkte vi skulle bruke til kampfisk, en hann i hver. Regner med at vi ikke kan ha noen hunner permanent i disse karene sammen med hannene?

Kan vi ha noen hunner i vårt 54 liters selskaps kar og slippe disse inn til hannene for lek? Evnt hvor ofte og lenge av gangen?
Lurte også på om vi kan ha annen fisk (malle etc.) i kampfisk akvariene, eller om kampfisk hannen foretrekker karet alene.

Hva er ideel temp for et kar med kun kampfisk?

All info mottas med takk.

Tom
Hei Tom.

I fiskebasen vår finner du endel info om kampfisk - bl.a. foretrukket temperatur o.l.

Du kan ikke ha hunner boende permanent sammen med hannene i så små kar, nei - men å ha dem i kun for lek bør vel gå an. Bare pass på at du tar ut hunnen igjen med det samme eggene er lagt, slik at hun slipper å bli banket opp.

Noen kampfisker tolererer en liten algespiser sammen med seg, mens andre vil være helt alene. Her må dere nesten prøve dere frem.

Andre her inne vet mer om betta-oppdrett enn meg, så du får sikkert bedre svar på hvordan det bør gjøres best i en 20-liter
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap