- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Guramier..? Og å blande dem??
Guramier..? Og å blande dem??
Postet 14.04.06 kl 14:09
Funka helt fint å blande Guramier til meg ja. Det det kommer an på er vel om de har nok vegetasjon og gjemmeplasser. MEN jeg har prøvd både perle-, honning-, og dverggurami og når det gjaldt honning og perle så var det nødvendig med 2 hunner pr han. Man må nesten prøve seg fram litt på dette. Temperemantet er forskjellig hos fisk, som hos mennesker.
Postet 14.04.06 kl 15:56
Guramier
Heisan, hvorfor ikke prøve med tykkleppe guramier. Det er nok mer hardføre en dvergguramier. Husk at når dvergguramier sloss stiller de seg bare opp imot hverandre og viser finner / størrelse, noe som gjør disse veldig svake imot " hissigpropper som feks perleguramier.
På " Dyrego " strømmen har de også forøvrig røde leppeguramer.
Kun ment som et innspill ifra en som har prøvd litt forskjellig " guramiblanding "
På " Dyrego " strømmen har de også forøvrig røde leppeguramer.
Kun ment som et innspill ifra en som har prøvd litt forskjellig " guramiblanding "
Postet 14.04.06 kl 17:03
Nå har jeg puttet oppi dverguramiene i 180 literen og det går foreløpig bra.
Vil ikke ha noen flere/andre guramier, driver nå og "tømmer" 220 literen for å bruke det som malle karr.
Nå er det igjen 2 store scalarer, dem skal over i diskus karret, bare dem minste diskusene blir større.
Så nå er det L134, L144, ancistrus, Ottoer og SAEer igjen i "malle"karret. Skal lage det om til reint L134 og L144 karr-tror jeg..
Vil ikke ha noen flere/andre guramier, driver nå og "tømmer" 220 literen for å bruke det som malle karr.
Nå er det igjen 2 store scalarer, dem skal over i diskus karret, bare dem minste diskusene blir større.
Så nå er det L134, L144, ancistrus, Ottoer og SAEer igjen i "malle"karret. Skal lage det om til reint L134 og L144 karr-tror jeg..
Postet 14.04.06 kl 20:04
Jeg har en blågurami-hann og en perlegurami-hann i samme akvarium, nå i en 140 l, men før var de to i en 60 l. De er bestevenner, og holder sammen i tykt og tynt! Sikkert fordi de er like hverandre, og de har felles atferd. De plager heller ikke andre fisker, så jeg vil si at det går fint an å kombinere guramier
Lykke til!
Legger ved et bilde av "Fartstripa" mi
Lykke til!
Legger ved et bilde av "Fartstripa" mi
Postet 13.08.07 kl 23:11
Postet 14.08.07 kl 13:53