Nytt kar - Ny fisk - Hva skal jeg ha

Kjøpt ett nytt kar på ca 100 liter, og nå skal fisken oppi, men hva, det vet jeg ikke. Noen som har noe forslag på hva jeg kan ha oppi, jeg vil ha en stim og noen andre fine fisker for en billig penge, og som må være ganske lett å holde, siden jeg ikke er en veldig erfaren akvarist....
forslag på stim er at du kan ha en stim på 15-20 stykk av kardinaltetra eller neon tetra liker kardinal best jeg da men det er min mening
I ett kar på 100L er det en del begrensinger.
Selv ville jeg satt opp dette med en stim på 10-12 kileflekkrasbora, og ett par litt større fisker, f.eks ett par gullgurami.
Til algefjerning ville jeg valgt en gruppe på 5-6 ottoer. På grunn av at ottoene er litt sårbare i starten av sin tid i akvariet (lever den etter en uke, er den som Duracell-kaninen, den jobber og jobber og jobber), ville jeg avventet litt med disse i karet. Eplesneiler er også kjekke algeetere.

Alle disse er robuste, og temmelig hardføre fisker. Har både Otto, kileflekkrasbora og gullgurami som er godt og vel 5 år gamle.

Prisen på disse fiskene er heller ikke avskrekkende, lokalt koster dem om jeg ikke husker feil:
Kileflekkrasbora: 19 pr stykk.
Gullgurami ligger på 40-80, avhengi av størrelse
Ottoer går oftest for 29-39 pr stykk.
Takk for tipsene, jeg har en 17 eplesnegler i dette nye karet og ca 200 i det lille karet mitt.

Jeg tenkte på å ha en type sebrafisk, ikke den vanlige men en annen type med skikkelig fine slør, de er jo ganske livlige...

Har litt lyst på noe fin fisk, ikke noen "vanlige" fisker.

Jeg begynner i ny jobb i august (budbil) så da får jeg litt mindre tid til akvariet... Så en fisk som ikke krever alt for mye...

KRW
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap