- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Mat som er ukjent for meg til akvariefisk.
Mat som er ukjent for meg til akvariefisk.
Se på denne linken:
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=26810153#qer
Noen som har noen formenning om korleis dette produktet er og om det er bra å bruke dette?
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=26810153#qer
Noen som har noen formenning om korleis dette produktet er og om det er bra å bruke dette?
Postet 20.07.06 kl 19:01
Postet 20.07.06 kl 21:03
Synes du skal styre unna det fôret. Det virker suspekt. Det at fôrtabletter skulle forurense mindre og være bedre enn annet fôr er tullprat. Mange fisker liker ikke hente fôr fra bunnen. Mine dolkestikk-tetraer er et godt eksempel på det. De plukker aldri noe derfra.
Og det at denne selgeren fremhever inolin, et stoff de færreste aner hva er eller hva det er godt for....det virker bare suspekt.
Jeg tok et kjapt søk på nettet, og skumleste en del overskrifter. Det ser ut til at det brukes på hester for å bedre løps-utholdenheten deres, ettersom det åpner tette luftveier. Det var også snakk om å studere stoffet nærmere for å se om det ville være juks eller doping å bruke det på hester...
Flere andre steder fant jeg det samme, det er et preparat for bronkiene og luftveiene, både på mennesker og hester.
"Inolin: Relief of obstructive resp.tract disorders: Bronchial asthma, chronic bronchitis"
Hva i all verden har det i fiskefôr å gjøre?
Og det at denne selgeren fremhever inolin, et stoff de færreste aner hva er eller hva det er godt for....det virker bare suspekt.
Jeg tok et kjapt søk på nettet, og skumleste en del overskrifter. Det ser ut til at det brukes på hester for å bedre løps-utholdenheten deres, ettersom det åpner tette luftveier. Det var også snakk om å studere stoffet nærmere for å se om det ville være juks eller doping å bruke det på hester...
Flere andre steder fant jeg det samme, det er et preparat for bronkiene og luftveiene, både på mennesker og hester.
"Inolin: Relief of obstructive resp.tract disorders: Bronchial asthma, chronic bronchitis"
Hva i all verden har det i fiskefôr å gjøre?
Postet 20.07.06 kl 23:08
Endret: 20.07.06 kl 23:09
Postet 20.07.06 kl 23:12
Tror at dette er ett gammelt heksebrygg anno 18hundrådentid Båe med tanke på design av forpakkning, og informasjon\ varedeklarasjon, er det lite som tyder på at dette er ett moderne fenomen.
At det ikke finnes en eneste refferanse til dette foret online, er heller ikke ett godt tegn.
Jeg ville heller gitt pengene til frelsesarmeen enn å bruke dem på dette foret
At det ikke finnes en eneste refferanse til dette foret online, er heller ikke ett godt tegn.
Jeg ville heller gitt pengene til frelsesarmeen enn å bruke dem på dette foret
Postet 21.07.06 kl 09:45
Postet 21.07.06 kl 21:08
Endret: 21.07.06 kl 21:08
Postet 21.07.06 kl 21:17
power fish
Hei høyer`n
Har du prøvd fikse foret jeg sendte deg?.
Det var spørsmål om hva inulin er og her kommer svaret.
Inulin er et 100% kostfiber utvunnet fra sikori-roten. Dette er en rotfrukt som vokser i Nederland og Belgia. Inulin finnes i de fleste grønnsaker og kornsorter, men sikori-roten er spesielt rik på dette stoffet. Inulin regulerer magen som fiber. Det fordøyes ikke i tarmen, men har en rensende og prebiotisk effekt. Dvs. det stimulerer til bakterievekst av de "gode" bakteriene i tarmene. Gjennom dette økes immunforsvaret. Det er også gjort forsøk der inulin har vist seg å være forebyggende mot tarmkreft hos mennesker.
Inulin brukes i dag i mange matvarer, helsekost og til dyrefôr.
Inulin kan deklareres som følger i innholdsfortegnelsen: kostfiber(inulin). Dette er klarert med Mattilsynet.
Mvh Janek
Har du prøvd fikse foret jeg sendte deg?.
Det var spørsmål om hva inulin er og her kommer svaret.
Inulin er et 100% kostfiber utvunnet fra sikori-roten. Dette er en rotfrukt som vokser i Nederland og Belgia. Inulin finnes i de fleste grønnsaker og kornsorter, men sikori-roten er spesielt rik på dette stoffet. Inulin regulerer magen som fiber. Det fordøyes ikke i tarmen, men har en rensende og prebiotisk effekt. Dvs. det stimulerer til bakterievekst av de "gode" bakteriene i tarmene. Gjennom dette økes immunforsvaret. Det er også gjort forsøk der inulin har vist seg å være forebyggende mot tarmkreft hos mennesker.
Inulin brukes i dag i mange matvarer, helsekost og til dyrefôr.
Inulin kan deklareres som følger i innholdsfortegnelsen: kostfiber(inulin). Dette er klarert med Mattilsynet.
Mvh Janek
Postet 31.08.06 kl 13:47
Endret: 31.08.06 kl 13:49