En rar fisk

Hei er det noen som har hørt om Ramphychtys Rostratus?Jeg kjøpte nemlig den fisken idag.Har søkt på navnet i fiskebasen og googlet på nettet,men finner ikke navnet noen plass.Får dessverre ikke tatt bilde av den.Den er svart med litt mønster,tynn og den er stilig for den ligger på siden og slapper av,akkurat som om den var død. har en veldig liten munn,nesten som en liten snabel. Noen som har en ide om hva det kan være,har littt lyst og finne noe informasjon om den om hvor stor den blir og hva den liker best av mat.Håper på noen svar.
bitten
Hei er det noen som har hørt om Ramphychtys Rostratus?Jeg kjøpte nemlig den fisken idag.Har søkt på navnet i fiskebasen og googlet på nettet,men finner ikke navnet noen plass.Får dessverre ikke tatt bilde av den.Den er svart med litt mønster,tynn og den er stilig for den ligger på siden og slapper av,akkurat som om den var død. har en veldig liten munn,nesten som en liten snabel. Noen som har en ide om hva det kan være,har littt lyst og finne noe informasjon om den om hvor stor den blir og hva den liker best av mat.Håper på noen svar.

Det er ikke elefantfisk du har kjøpt deg? De har snabel..Hvor kjøpte du denne?
Nei,er ikke elefant fisk,kjøpte den på kilden i stavanger.
Den lignet litt på en Doryichthys Boaja,bare min har mindre munn enn den og en annen farge,men den er ikke langt ifra samme fasong som denne fisken. Skal se om jeg klarer og ta et bilde og se om jeg får det til,den har funnet seg en plass under en plante og ligger der og koser seg
Ligner på en lang sjøhest..hehe..Det var en sjelden fisk hvis den ligner på denne..Har aldrig sett slike på kilden noen gang..De pleier å være ganske riktige med navnene på fiskene der å...Tror jeg må på kilden i morgen ja...hehe..Skal sjekke om jeg finner noe som ligner i bibelen min
Har den rød stripe langs midten?
Ja du får ta deg en tur på kilden imorgen og se.De ligger i den nederste rekke i midten på veggen rett frem med alle fiskene.De fleste ligger melleom planten som er i karet,så går det en del maller på bunn i det karet.Kan du ikke skrive tilbake hvis du finner ut noe mer.Han i butikken sa det var en fredelig fisk,men kunne bli stor.Så spiste den mat som faller til bunns. Så skal det være en aktiv nattfisk.
Nei,ingen rød stripe,vil si den er mellom brun med masse svarte flekker.Som på en måte går i mønster.
Skrev litt feil anngående farge i første melding da jeg skrev den var svart,skulle være mellombrun.
Sikker på at du ikke har kjøpt deg en liten Alien...¤ler¤
Hehe,ikke godt å si.Får søke litt videre imorgen på nettet og se om jeg finner ut noe mer.
skal se i fiskelista mi når jeg kommer på jobb i morgen
Herregud, dette må vi komme til bunns med! Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig, for en sånn en vil jeg ha!
Det er en Rhamphichthys rostratus, den tilhører knivfiskene.

Rune
Makan til fisk da! Vil ha, vil ha!!

Måtte du ut med mye for den der da?
trosetti
Makan til fisk da! Vil ha, vil ha!! Måtte du ut med mye for den der da?

Max. size: 100.0 cm TL Vil ha, vil ha?? Hvor ?? Hvorfor? Hum, tenke seg litt om, nja, kanskje ikke?
Der var den ja,Takk for at du fant noe informasjon om den Rune.Den var ikke av det billigste laget,men har sett på den så lenge nå at jeg måtte bare kjøpe den. Der jeg kjøpte den kostet den 145 kr.
Men jeg var ikke klar over at den kunne bli så stor,men regner med det tar en tid før den vokser seg så stor.Blir den for stor så får jeg heller selge den når det skjer.
Nils Vollstad
[QUOTE=trosetti]Makan til fisk da! Vil ha, vil ha!! Måtte du ut med mye for den der da?

Max. size: 100.0 cm TL Vil ha, vil ha?? Hvor ?? Hvorfor? Hum, tenke seg litt om, nja, kanskje ikke?

Hvorfor ikke? Du tenker på at den kan bli så lang? Men ta en ildål da, feks. den KAN også bli opptill en meter, men det går fint an å ha den i et akvarie på rundt 250L.
Det var godt at du fant ut hvordan fisk det var..Litt av et "dråg" du har kjøpt deg, kan jo BARE bli en meter..Men kul det var han
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap