Corydoras vs discus

Har satt opp et nytt 540L kar i dag(jippppppi!) Satt å surfet litt på nette her og kom over corydoras..Har tenkt å ha dette i karet men er litt usiker på hvilken enda..Vil ikke ha noe kjedelige greier,men noe utenom det vanlige..Er det noen som har forslag til hvordan corydoras jeg kan ha med discusene..
Panda og julii er to corydoras arter jeg synes er fine, også sterbai, men den er kanskje litt mer vanlig. Corydoras reticulatus er også utrolig fine. Kommer litt ann på hva du selv liker også.
Har lenge ønsket med adolfi, men den er så vanskelig å få tak i..Tenkte å litt på panda, men den synes jeg blir for vanlig igjen
Du kan jo legge inn en annonse at du ønsker å kjøpe adolfi, evt spørre om din nærmeste butikk bestiller denne inn til deg. Adolfi er også kjempefine.
Jeg har Corydoras loxozonus, synes det er en fin cory. De er egentlig kjempesøte alle sammen!
Har selv C. Metae sammen med mine diskus, og er stråldende fornøyd med stimen min.
Gode på å ete restefor, holder fint sammen, og etter min smak er dem også utrolig vakre Hva mer er å kreve ?
Corydoras sterbai er en art som trives godt (i lengden) med så varmt vann som diskus skal ha. Se f.eks. info hos PlanetCatfish.

Corydoras panda er f.eks. et dårlig valg egentlig, da disse ikke setter pris på så varmt vann over tid. I tillegg er dette en av de Corydorasene som faktisk setter pris på ph som ikke er særlig under 7, men rundt nøytralt og til og med litt over 7 (opptil 7.5).
Den er altså ikke førstevalget jeg ville hatt mht Corydoras-kompanjonger til diskuskaret

Jeg har forsøkt med følgende arter:

- Sterbai, vellykket tåler tempen godt
- Panda, går fint i starten så blir de bare borte
- Trilineanus, vellykket tåler tempen godt
- Julii, går fint i starten så blir de bare borte

Tror nok jeg ville ha gått for en solid flokk med Sterbai. Disse klarer seg godt i tempen samt at de blir litt store og dermed tør stikke nesen frem for å finne for. De andre Corydorasene jeg har hatt i karret har holdt seg litt tilbaketrukket.

Har tenk på sterbaien.å ser nå at det faktisk er det beste alternativet..Takk for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap