Guppy fødsel

Jippi,nå har vi fått våres første guppy yngel,så det nå ikveld når de fikk mat at det svømte 5 små unger rundt.Så hvor mange som egentlig var født vet jeg ikke,men har ihvertfall reddet de 5 over i et annet kar.Så det var kjekt,har gått og ventet nå lenge på at noen skulle føde,kan ikke si jeg har syntes at noen har vært tykke.
Gratulere,
det er artig med små babyfisk. Lykke til.

Kjempeartig å følge med etter hvert som de vokser og utvikler seg.

Hadde guppy i starten på min "akvariekariære". Noen er helt fantastisk i fargene. Og så er det så rart at ungene blir så ulik foreldrene.
Nå lurer jeg på en del ting. Hvor mange ganger til dagen skal guppy babyene få mat? Har kjøpt babymat til dem.Vokser de fort og hva tid kan jeg ha dem med de voksne guppyene? Nå går de alene i et kar hvor ingen kan spise de.
Jeg mater mine bare en gang pr dag med knust flakfor, og da går det 1 måned eller 2 før de er fullvoksne. Siste kull var på 50 yngel (2 mødre) og nå etter 2 måneder er det bare 7 som har blitt voksne. Andre ganger klarer jeg 30....

Sett de med de voksne når de er litt under halvparten av de voksnes størrelse
Jeg har alltid matet babyene 2-3 ggr daglig. Heller ofte og lite. Har eplesnegler oppi for å spise opp matrestene.

I starten brukte jeg kun babyfor, helt fintmalt. Nå bruker jeg mest avskallet artemia (har ikke guppy lengre, men platy). De elsker det og vokser fortere på det enn kun tørrfor.

Når du kan ha dem sammen med foreldrene er avhengig om du kun har guppy, eller om du har andre der som gjerne vil spise yngelen. Hos meg måtte de være ganske store da jeg hadde endel fisk som gjerne ville ha litt levendefor.

Har du kun guppy vil jeg tro at når de passerer 1 mnd vil de ha vett til å svømme unna foreldrene og andre voksne som vil prøve seg.
Inaktiv bruker
:)
På akvariefisk topp 100 er guppy på andreplass og der står det alt om fisken og yngelen
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap