Tenner til Piraya??

Er det noen her som vet når Piraya'en får skarpe tenner?
Jeg har nettopp kjøpt de og de er ca. 4-5 cm nå.
Men jeg lurer på hvor lange de er når de får kvasse tenner og når bør jeg slutte å fikkle med hendene nede i karet.
Jeg er skeptisk allerede nå med å stappe nevene nedi der.
Jeg forer dem godt først da selv om jeg ikke vet om de kan angripe meg med kvasse tenner. (om de i det hele tatt har det nå da.)
Skarpe tenner har dem hele livet, men de merkes jo ikke fullt så godt nå, som når fiskene begynner å bli voksne... Men du ser jo selv når det ser ut som dracula svømmer i karet
de har allerede rimelig skarpe tenner.. men ikke vær redd for atte de skal fly på handa de for piraya er ekstremt feige og stikker og gjømmer seg med engang det kommer noe stort oppi karet og hvis du ser de kommer svømmende mot handa de så bare ta handa kjappt mot de så stikker de fort som F....

men fine fisk du har fått deg
Som sagt skarpe tenner har de allerede.
Men pirajaen er jo smart, ikke feig, og vil nok bare gjemme seg om du har hånden i akvariet.

Det er klart at så snart de blir større og vil enkelt kunne gjøre stor skade på deg, er det grunn til å passe seg, mulig rundt 10 cm +.

Om du er så heldig å får noen til å danne par og begynne sitt artige rituale ville jeg vært ekstra forsiktig, begge parter vil beskytte redet sitt.

Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap