Sommerfuglfisk

Har nett kjøpt meg 2 nydlige sommerfuglfisk. De sa i butikken at dette var gansge rolige fisker som ligger under vannoverflaten. Men den ene av fiskene er jo skikkelig i farta hele tiden. Hva kan det komme av?
Inaktiv bruker
De her du har kjøpt ?
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=9806

De står stort,relativt rolig,i overflaten så snart de er husvarme.
Har 2 her som for det meste står og lurer i overflaten

/jan
Ja, dissa har jeg da skaffet meg. Den ene ligger å lurer i overflaten, men den andre blir skikkelig hyper om kvelden nå r vi skal legge oss å om mårraen når vi skrur på lyset

Nydelige fisker
Inaktiv bruker
Chtistine
Ja, dissa har jeg da skaffet meg. Den ene ligger å lurer i overflaten, men den andre blir skikkelig hyper om kvelden nå r vi skal legge oss å om mårraen når vi skrur på lyset :) Nydelige fisker :)


De får sånne "anfall" innimellom hehe.
Styrer gjerne litt rundt etter mørkets frembrudd.
Utrolig fasinerende fisk,stygg/pen (øyet som ser)
Har 2 gutter her,håndtamme.Spiser av hånden,liker gjerne å jobbe litt for maten så må bevege rekemix biten litt rundt så kommer de som 2 skudd
De elsker levende mat,fluer i ymse former og farger er favoritt maten.
Rekemix går også ned på høykant.




/jan
Håper ikke du har småfisk sammen med dem. De er noen morderiske små beist. Ja, de er rolige om dagen, men går på jakt om natta. Kanskje sommerfuglfisken din er litt døgnvill?

De minner meg egentlig ikke så rent lite om kulefisk: ser uskyldige ut, og er riktig så morderiske.
Håvard Støre Andresen
Kjeften er som en låvedør!


Hehehe. Mente du meg eller fisken Beskrivelsen passer på oss begge!
Inaktiv bruker
Håvard Støre Andresen
Kjeften er som en låvedør!


Vil ikke anbefale å ha småfisk som er i nærheten av overflaten iaf
Har en stim med kardinaltetra oppi der,ikke noe problem,kardinalene har lært

Ja de er noen glupske små sv***
Tror vel også at det er,som med alle andre fisk,noen som er værren enn andre.

En tid tilbake slet jeg litt med "stressede kardinaler",de sto opp-ned 5mm foran kjeften på den ene,lenge,men ikke snakk om at den glefset til...merkelig.
Slenger man derimot oppi ei flue/insekter så ser du ikke de kommer,du hører bare smellet når de passerer i x antall km/t

Uansett fasinerende fisk.

/jan
Tror det helst skjer om natten. Mange har opplevd å ha verdens "snilleste" sommerfuglfisk. Men av en eller annen merkelig grunn er en eller flere stimfisker borte om morgenen, hver dag. Men sommerfuglfisken lever heldigvis, og tar livet med ro...

Jepp, minner meg så definitivt om kulefisk!
Inaktiv bruker
Så klart er de jegere/nattfisker
Men tro meg de koser seg på dagtid også.

Uansett,ikke mistet noen kardinaler pga av de.Skal selfølgelig ikke garantere at ikke det skjer andre steder eller hos andre.
Men putter man små "monsterfisker" oppi ett selskapskar...ja da får man ta det som kommer.

Det beste,vil jeg,tro er nok å ha de i ett eget kar.Gjerne ett par

/jan
Jeg har da neontetraer å glødebåndtetraer sammen med de, å de lever da enda... Men en vet jo aldri

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap