Noen med gode tips om ildhale?

Jeg har fått muligheten til å overta en ildhale
på ca 7 cm, men er litt skeptisk til fisken ut fra ting jeg har plukket opp her på forumet.

Flott hvis noen med litt kjennskap til fisken vil skrive noen linjer...

Den skal i tilfelle bo i 220-literen, som er full av planter, røtter og gjemmesteder. Fiskesammensetningen skal evt. tilpasses.



Noen som har noen gode for/mot argumenter på om jeg bør overta denne tassen?

Maren

Flott fisk det, mener den vil trives godt i karet ditt.
De kan være aggressive mot artsfrender og andre fisker som minner om artsfrender, f.eks SAE. Kan også være litt aggressive mot praktbotia er min erfaring.
Ellers er jo dette en utrolig flott fisk som har en morsom oppførsel.
Stemmer som Roy sier at de kan være litt aggressive mot andre fisker, men de er da veldig flotte å ha i et kar synes jeg
Jeg har faktisk ikke opplevd at min har vært hissig i det hele tatt.
Den er faktisk veldig rolig!
Det er jo en utrolig vakker fisk, så jeg synes du bør ta den
Jeg har hatt både Ildhale og Regnbuealebeo. Disse er veldig like i oppførsel, men det er svært forskjellig fra individ til individ!

Du kan være heldig med fisken din, i slikt tilfelle at han er rolig og oppfører seg pent. Den første Alebeoen jeg hadde var fryktelig agressiv, og han jaget det meste av fisk, men dette tror jeg var pga at jeg hadde en fisk som kunne minne om en artsfrend.

Min andre - en Ildhale, var mye roligere. Flott fisk som gikk veldig godt sammen med resten av hurven. Denne døde senere av at varmekolben gikk amokk!

Nå har jeg en tredje, og denne gangen en Regnbue. Denne er virkelig eksemplarisk. Har ikke hatt noe problemer med denne! Virkelig fin er den også
Tusen takk for svar!

Jeg tar sjansen på ildhalen. Den flytter inn en av de første dagene.

De fiskene som allerede bor i 220-literen er veldig harmoniske. Tror de trives med alle røttene og hulene og plantene. Min lille teori er at masse gjemmesteder og ting som hindrer sikten gjør fiskene mindre stresset og agressive, så håper dette går bra!

Maren


Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap