- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Indianergoby sammen med resten av fiskesuppa
Indianergoby sammen med resten av fiskesuppa
Har kommet over noen nydelige Indianergoby som jeg har så lyst på , men er usikker på om de går sammen med mine kobbertetra, kardinaltetra, gutteguppyer og fembåndsbarbe. Disse er litt jagete på hverandre, men mest på de av samme art... Har lest her på nettet at indianergobyene er fredelige og at de har gått sammen med guppyer i hvertfall. De andre fiskene i karet mitt er rolige så de er nok ikke noe problem. Noen som har noe erfaring?
Postet 27.12.06 kl 18:45
Jeg har indianergoby selv, men har de nå i artskar kun sammen med ansistrus. Noe som går utmerket! Jeg har hatt killi sammen med de noe som også gikk bra. Jeg sliter uansett med å få egg på de i 60 litern. Jeg må ta en han og en hunn over i eget kar for å få tildet.
Tror det skulle gå fint, så lenge de har gjemmesteder og du ikke forventer å frem yngel i det karet.
Mikkel
Tror det skulle gå fint, så lenge de har gjemmesteder og du ikke forventer å frem yngel i det karet.
Mikkel
Postet 27.12.06 kl 19:36
Postet 27.12.06 kl 20:57
Postet 27.12.06 kl 21:39
jeg har hatt indianergobi før, og min erfaring var rett og slett at de forsvant! det pleier jo og være omvendt, men disse var normale i butikken og voldsomt sky i akvariet mitt. jeg hadde vel villguppier og små labyrinter, ikke noe skummelt. helt greit med skjulesteder. jeg tenkte det måtte være noe jeg gjorde feil, og etter en stund omplasserte jeg dem til en akvarist som ønsket å få yngel på dem. jeg spurte hvordan det gikk, og da sa han "de har det sikkert fint, men ærlig talt så aner jeg ikke- kan ikke se dem noe sted".
det er nok ikke dette som er typisk for indianere, men sånn var de hos meg- og neste eier. så se opp for barbene!
det er nok ikke dette som er typisk for indianere, men sånn var de hos meg- og neste eier. så se opp for barbene!
Postet 04.01.07 kl 12:47
Nå er indianerene i karet. Fem i alt, men de klarte ikke helt å kjønnsbestemme dem i butikken. Har lest her at guttene har svart strek på analfinnen, men jeg synes det ser ut som alle mine har det... håper jeg ikke har bare gutter. Men babyer er ikke målet uansett... De er små og skjønne, men de er nok litt sky. Jeg synes det er litt gøy bare å vite at de er oppi karet, jeg.... Går fint sammen med resten av suppa også... Livet er deilig!
Postet 13.01.07 kl 17:35