Sammen med molly

Hva slags fisker går sammen med molly?
Sammen med molly
Hei!

Har erfart at Tigerbarber går godt sammen med Molly. Men er selv nybegynner, så jeg vet ikke så veldig mye om den slags. Er stadig på søken etter ny kunnskap og informasjon selv. Synes imidlertid at dette forumet er veldig bra.
Hilsen fiskefrelst
invivo
Hva slags fisker går sammen med molly?

Guppy, Platy, Sebrafisk/leoparddanio, endlers(fine små, men bør ikke holdes sammen med guppy)... lista er lengre, men jeg er trøtt
Her er det snakk om en fisk som vil ha en anelse brakkvann....Jeg vet at man ikke må, men tenker iht optimal trivsel for fisken.
Jeg bruker Molly for regjøring av planter sammen med siamesik algespiser.
Har erfaring med at de går til de fleste fyper fisk som trives i vanlig vann. Jeg bruker havsalt i alle karene mine - noe som hjelper til å holde sykdom borte og er en buffer for PH. Salt er en omdiskutert sak - men min er faring er poisiv. Da har du også da noe som kan ligne litt på brakkvann.

Molly yngler lett og ungene er lette å få tatt av andre fisker. Det er en fordel å planlegge dette litt...
SolVard
Jeg bruker Molly for regjøring av planter sammen med siamesik algespiser. Har erfaring med at de går til de fleste fyper fisk som trives i vanlig vann. Jeg bruker havsalt i alle karene mine - noe som hjelper til å holde sykdom borte og er en buffer for PH. Salt er en omdiskutert sak - men min er faring er poisiv. Da har du også da noe som kan ligne litt på brakkvann. Molly yngler lett og ungene er lette å få tatt av andre fisker. Det er en fordel å planlegge dette litt...

Med en gang man tilsetter salt, vil man nærme seg et innhold som nærmer seg brakkvann eller delvis, noe som gjør at de trives godt med det.

Dette er et tema man kan diskutere opp og ned, men vet flere har slike saltblokker de slepper oppi til enkelte fisker, bla molly, disse blir helt gale og står ivrige å beiter på denne saltblokken, som, etterhvert løser seg opp.

Måler du saltinhold i vannet, eller tar du ting på feeling?
Saltblokker? Skulle tro at dette ikke er særlig naturlig for fiskene. Litt salt i vannet skader dem ikke, men at de spiser på saltblokker høres ikke særlig gunstig ut, spør du meg... Kan du linke til en side som forteller mer om dette?

Hvis jeg gir en svær bolle potetgull til dattera mi, så eter hun sikkert til det er tomt, men det er jo ikke bra for henne likevel
Aggi
Saltblokker? Skulle tro at dette ikke er særlig naturlig for fiskene. [I]Litt [/I]salt i vannet skader dem ikke, men at de spiser på saltblokker høres ikke særlig gunstig ut, spør du meg... Kan du linke til en side som forteller mer om dette? :) Hvis jeg gir en svær bolle potetgull til dattera mi, så eter hun sikkert til det er tomt, men det er jo ikke bra for henne likevel ;)

He he, jeg vil somsagt ikke starte noen som helst diskusjon her. Jeg var innom Dahls for lenge siden en gang, da fortalte han meg om dette, og slapp oppi en slik saltblokk, like stor som en sukkerbit, fiskene var helt ville etter det.
Og di har ikke tatt noe som helst skade av det. Og en annen ting; Tror ikke Thor og Ole gjør noe med fisker som ikke er bra for de, disse to er stapp fulle av masse og mange mange år med erfaring og kunnskap. De kan ALT.

Av de 100 mollyne var alle på saltblokken i en skikkelig gjeng, og alle kjempet like mye for å komme borti.

Mulig denne ikke bare inneholder salt....

Kan desverre ikke linke til noe.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap