Sølvhai, lek ?

Har den siste tiden observert att dei to største sølvhaiene mine har en form for dans eller kurtsering? Dei svøm over og under kvarandre og gnir sidene mot kvarandre. Noke "småbiting" på kvarandre blir og gjort. Har nokon noko ide om kva dette kan vere? Fiskane ser friske og fine ut. Har prøvd å ta nokon bilder, men det er ikkje lett.
Temaet ser stadig dagslys

Her er en tråd der dette er tatt opp tidligere. Se ha jeg har skrevet her
Hmm ser at det står skrevet der at eggene til sølvhai har 0 sjangs til å klekke i et akvarie. Kunne du forklart hvorfor? Mine apollo haier har drevet det som ser ut som lek de og men ingen tegn til yngel så jeg skulle gjerne forsøkt å redde eggene om det er mulig og kanskje klare å klekke dem
Vet ikke om om det skyldes at eggene spises, om de ikke befruktes, om de mugner i akvariet, eller om det rett å slett er yngelen som er av en såpass krevende type at de ikke er mulig å fø opp.

Sølvhai og lek er meget ubeskrevet i akvariesammenheng, og jeg kan derfor ikke gi ett eksakt svar
Finner ingenting om lek hos sølvhai på nettet selv,nå er jo det litt annen type "hai" jeg har da så jeg får håpe det lar seg gjøre å oppdage noen egg og så forsøke deretter :p

Men utifra det jeg finner på nett så står det bare at den ikke er blitt drettet i akvarium pga vanskelig\umulig uten forklaring på hvorfor :\

Men kan ikke si jeg stiller opp med helhjertet optimisme :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap