Nye fisker i mallekar

Er det noen som har gode forslag til hvilke fisk jeg kan ha i mallekaret mitt.
Det er en 530 liter med masse røtter og svært sterk gjennomstrømning, så det må være fisk som tåler sterk strøm. I tillegg må de være så små eller fredelige at det ikke er fare for malleyngelen. Er hovedsaklig på jakt etter noen som kan befolke de midre og øvre vannlagene.
Vi er flere som leter etter denne "andre" fisken. Jeg har kun klart å lese meg fram til en type stimfisk som liker masse strøm og det er Tanichthys micagemmae, men har desverre aldri sett den i butikken.

Nå skal jeg selvfølgelig begynne å lete etter den, men tips til flere fisketyper hadde vært fint.
Danio-artene, har jeg lest, skal være glad i litt strøm. Mange er vel topp- og midtskiktsfisker også, men hvordan de er i forhold til yngel tør jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har hatt disse selv.
Anen
Vi er flere som leter etter denne "andre" fisken. Jeg har kun klart å lese meg fram til en type stimfisk som liker masse strøm og det er Tanichthys micagemmae, men har desverre aldri sett den i butikken.

Ville bare si at jeg tok med meg 10 stykk hjem fra Dahls dyrerike av denne lille, flotte fisken. Så han har de der i hvert fall

Edit: hehe... nå så jeg at du bor i Bergen.. kanskje litt langt Men siden han har de så burde de vel være mulig å få tak på
Mange tetra arter liker masse strømninger. Har selv glødebånds tetraer i det ene L malle karret mitt med over 15 ganger vanngjennomstrømning i timen.
De trives som bare det.
men om de ikke har den spesielle typen fisk dere vill,kan det jo gå ann å få butikken til å bestille inn for deg?
jeg stikker bare innom å sier ifra hvilke fisker jeg vill ha,så bestiller de inn samme uke
så selv om dere bor på større plasser,sakl nok ikke dette være noe problem
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Ebeltoft
Reklame for plussmedlemskap