Kardinalen uten øyne.

I går kjøpte eg meg noken Kardinal tetra. Putta dei i karet i lag med guppy yngelen. Men etter noken timer så såg eg til min store forskrekkelse at to av dei mangler det ene øyet! Kan det være guppy yngelen som har tatt dei? Yngelen er en mnd i dag.
Det er nok mer sannsynlig at noen fisk i butikkakvariet har plukket dem ut... Selv om det kanskje ikke var andre fisk enn kardinalene i karet da du handlet der, kan det ha vært andre, aggressive tank-samboere der tidligere.
Ok. Men lider dei? Eller går det greit liksom. Ser ut som at dei har det bra og svømmer rundt og koser seg.
Har selv ett par glødebåndstetra, som gikk alt for tett i butikk-karet. Dette har resultert i akkurat det samme som du har opplevd her; noen mangler ett øye.

Mine to lever i beste velgående, og er minst like godt kondisjonerte som de med to øyer i hue. Like snar frempå i matfatet etc, gjør ikke at jeg tror de har noe problemer med dette handicapet.
Mine er vel nå ca ett halvår (siden kjøp), og jeg angrer egentlig ikke på at jeg ikke fjernet de, slik jeg hadde tenkt
Men då lar eg dei bare gå i fred. Når guppyene blir store nok så lemper eg dei over i det store karet, så da får jo kardinalene stor plass å boltre seg på
Tilfeldig bekjentskap
© jarleeika
Reklame for plussmedlemskap