- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Killifisk
Killifisk
Inaktiv bruker
Heihei! Satt på qxl og kikket litt, og kom over dette http://www.qxl.no/default/defaultlist.asp?catg=42873&languagenr=20&ArticleType=0 , noen som kjenner til fisken? Prøvde å søke på de latinske navna på fiskebasen, men fant ikke så mye.. Hvordan går disse i vanlige akvarier? Kan de gå med scalarer f.eks? Virket så gøy å prøve og klekke dem
Postet 14.05.07 kl 19:58
Er ikke helt sikker, på eksakt hvilken fisk du linket til...
Prøv å søk på Nothobranchius...
Ellers så kan du ta en titt her;0)
Prøv å søk på Nothobranchius...
Ellers så kan du ta en titt her;0)
Postet 14.05.07 kl 20:34
Inaktiv bruker
Hmm, ja, leste litt der, spennende, har lyst å prøve.. men har kjøpt så mange drittfisk gjennom tidene at jeg vil være sikker:P hehe.. får søke litt mer, men her er linken på ny i hvert fall.. ønsker GJERNE å få vite litt mer.. om hvordan de er med vannverdier og i forhold til andre fisk! [URL=null]http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=507312106[/URL]
Postet 14.05.07 kl 22:14
Nothobranchius trenger veldig hardt og saltholdig vann, så de er nok ikke typisk selskapsfisk, dessverre
Hvis du ser litt nedover på denne siden, ser du et eksempel på en typisk nothobranchius biotop.
Hvis du ser litt nedover på denne siden, ser du et eksempel på en typisk nothobranchius biotop.
Postet 14.05.07 kl 23:15
Inaktiv bruker
Haha, det var dumt, for nå har jeg allerede bestilt egg.. Fydda! =P Nei, jeg får vel bare omgjøre et av kara til dems biotop da.. Fikk høre fra en annen akvarist at de tålte en del, får se hva jeg gjør :P Spennende blir det i hvert fall
Postet 16.05.07 kl 00:11
Inaktiv bruker
Hold oss oppdatert! Veldig pene fisker dette
Postet 16.05.07 kl 00:36
Må vell henge meg på det at det ikke er noe selskaps fisk.
Det er vel en fisk som det er litt med, og sies at er for de som liker SÆRE fiske valg:0)
Altså ikke for de som alltid finner en fisk å ta med hjem fra butikken, som ender opp sammen resten av de 40 artene i 100 liter'n hjemme.
Hvilken Nothobranchius, bestilte du?
Det er vel en fisk som det er litt med, og sies at er for de som liker SÆRE fiske valg:0)
Altså ikke for de som alltid finner en fisk å ta med hjem fra butikken, som ender opp sammen resten av de 40 artene i 100 liter'n hjemme.
Hvilken Nothobranchius, bestilte du?
Postet 16.05.07 kl 09:45
Postet 29.07.07 kl 21:08