Sneglespiser til rekekar og selskapskar.

Jeg har fått masse skivesnegler i rekekarene mine. Hadde vert fint å kunne ha hadd en botia til å spist litt i ny og ned. Har et 500 liter kar dem kan være i ellers.

Noen som har noen erfaring med botia i rekekar?

Eller botia med disse fiskene?

Finnes det reker som spiser snegler? ( synes jeg så det i en tråd? )

Den tråden nevnte Indiske kloreker som veldig effektiv mot snegler.. Trådstarter var Aggi...
Kloreker er glad i det meste....
Mamma har dvergbotia i 2 av karene her og ikke en pestsnegle å se

Jonas
du må ikke tenke på det en gang hvis du har småe reker som kirsebær og krystall reker da forsvinner di i gapet på botien. samme kjer hvis du tar en klo reke oppi med di andre rekenne. klo reken hvil ta livet av alt di får tak i. det beste du gjør er nokk å plukke litt og litt eller du flytter rekenne opp i et annet kar mens klo reken/ botianne rydder karet for deg. jeg fjernet rekene og nesten alt vannet så tok jeg et kilo med salt. salt uten jod. oppi karet der jeg hadde sneile problemer og lot det stå en stund deretter spylte jeg med rent vann og hadde oppi rekene og det vannet jeg hadde tatt ut tideligere. det virket veldig bra
Lars Anders Bekken
du må ikke tenke på det en gang hvis du har småe reker som kirsebær og krystall reker da forsvinner di i gapet på botien. samme kjer hvis du tar en klo reke oppi med di andre rekenne. klo reken hvil ta livet av alt di får tak i. det beste du gjør er nokk å plukke litt og litt eller du flytter rekenne opp i et annet kar mens klo reken/ botianne rydder karet for deg. jeg fjernet rekene og nesten alt vannet så tok jeg et kilo med salt. salt uten jod. oppi karet der jeg hadde sneile problemer og lot det stå en stund deretter spylte jeg med rent vann og hadde oppi rekene og det vannet jeg hadde tatt ut tideligere. det virket veldig bra

Det er ikke noe problem her med dvergbotia og kirsebær reker.
Kloreker er som sagt noen glupske tasser.

Jonas

De fleste fisk som verdtsetter skalldyr, verdtsetter nok reker bedre enn snegler...
Dette er en stor ulempe med kar der en har reker, da dette med utradering av snegler fort blir en manuell sak. Jeg plukker derfor ut det jeg ser, og har i tillegg eplesnegler sammen med rekene.
Eplesneglene spiser ikke andre snegler, men eggene deres kan de godt lepje i seg om de finner dem
Og jeg ser klar forskjell på de karene jeg har med og uten eplesnegler, med tanke på små dj....snegler
Frank Angell
De fleste fisk som verdtsetter skalldyr, verdtsetter nok reker bedre enn snegler... Dette er en stor ulempe med kar der en har reker, da dette med utradering av snegler fort blir en manuell sak. Jeg plukker derfor ut det jeg ser, og har i tillegg eplesnegler sammen med rekene. Eplesneglene spiser ikke andre snegler, men eggene deres kan de godt lepje i seg om de finner dem :) Og jeg ser klar forskjell på de karene jeg har med og uten eplesnegler, med tanke på små dj....snegler :)

Gjelder dette for tigersnegler også Frank?at de spiser eggene til dj.....sneglene?
TAM
Gjelder dette for tigersnegler også Frank?at de spiser eggene til dj.....sneglene?
Ikke hos meg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap